• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

برگزاری کلاس‌ رایگان «آموزش‌های دوران بارداری» در کلینیک امین انار

  • 29 خرداد 1395 - 11:13
برگزاری کلاس‌ رایگان «آموزش‌های دوران بارداری» در کلینیک امین انار

کلاس‌ آموزش‌های دوران بارداری به صورت رایگان در کلینیک امین اناربرگزار می‌شود.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در اطلاعیه‌ای نوشت:

خانم‌های عزیز بارداریتان مبارک

کلاسهای آموزشی دوران بارداری و آمادگی برای زایمان

با دعوت از شما به شرکت در کلاس‌های آمادگی پیش از زایمان قصد داریم، شما را با بارداری، زایمان و پس از زایمان آشنا کنیم.

به طور یقین این دوران، برای هر زوجی به خصوص در اولین بار تجربه ناشناخته است و قرار گرفتن در این وضعیت جدید بدون داشتن آگاهی، موجب ترس و نگرانی می‌شود.آگاهی مادر در مورد توانایی‌های بدنش برای انجام زایمان طبیعی، به او کمک می‌کند تا زایمان را هدایت کرده و بر درد و ترس و نگرانی خود غلبه نماید.

با شرکت در کلاس و با دیدن فیلم آموزشی، Hمادگی برای رویارویی با این دوران را پیدا می‌کنید و علاوه بر آن می‌توانید در انجام زایمان نقش فعال و موثر داشته باشید. این مهارت شامل اصلاح وضعیت‌ها، تمرین کششی، تن آرامی، ماساژ و الگوی تنفسی در زایمان و پس از زایمان است. این آموخته‌ها نه تنها تحمل زن باردار را نسبت به درد زایمان افزایش می‌دهد بلکه از بروز برخی عوارض ناشی از زایمان نیز جلوگیری می‌کند. شرکت در این کلاس‌ها، کامل کننده مراقبت‌های معمول دوران بارداری است.

کلاس های آمادگی از هفته ۲۰ تا ۳۷ بارداری و طی ۸ جلسه برگزار می‌شود. زمان هر جلسه حدودأ ۹۰ دقیقه است. در هر جلسه مطالبی شفاهی طبق کتاب آموزشهای دوران بارداری و آمادگی برای زایمان مثل (تغییرات و سازگاری‌های بدن در بارداری و بهداشت فردی، بهداشت روان، مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان، مراقبت از نوزاده، شیر مادر) و سپس فیلم آموزشی به صورت عملی آموزش داده می‌شود. در ضمن در شروع کلاس یک عدد سی دی و کتاب آموزشی تحویل داده می‌شود.

این کلاس‌ها به صورت رایگان توسط کار‌شناسان مامایی زایشگاه زاد مهر انار در کلینیک تخصصی امین برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه