• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

انتشار تصایر افغان‌های بازداشتی در شیراز خبرساز شد

  • 19 شهریور 1395 - 23:38
انتشار تصایر افغان‌های بازداشتی در شیراز خبرساز شد

انتشار تصایر افغان‌های بازداشتی در شیراز که در بین میله‌های آهنی محصور شده‌اند، خبرساز شد.

دولت  افغانستان در واکنش به این اقدام، برخورد پلیس شیراز با پناهجویان افغان را عملی غیر انسانی، توهین‌آمیز و تعرض به کرامت انسانی خواند.

پلیس شیراز در کنار مکشوفاتی از قبیل مواد قاچاق و مخدر،  خودروهای سرقتی ،فیلم‌های غیر مجاز، مشروبات الکلی، از “دستگیری اتباع بیگانه” خبر داد و تصاویری از آن را با چشمان بسته منتشر کرد.

با این حال بهرام پارسایی، نمیانده شیراز گفت: بعد از انتشار تصاویر نگهداری تعدادی بازداشتی در حصارهای فلزی، موضوع را از طریق فرمانده انتظامی استان فارس پیگیری کردم و آن‌ها گفتند که این بازداشتی‌ها لزوما ارتباطی با اتباع بیگانه نداشته‌اند و عمدتا از سارقین مسلح و قاچاقچیان بوده اند.

وی افزود: طبق توضیحات پلیس انتظامی استان فارس، تعدادی سارق مسلح، غیرمسلح، اشرار و قاچاقچیان دارای تابعیت ایرانی یا اتباع غیرمجاز در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که به صورت مستمر اجرا می شود، توسط واحدهای عملیاتی دستگیر و در محوطه یگان، به وسیله راهبندهای فلزی محصور شده بوده‌اند.

پارسایی تاکید کرد که طبق اظهارات پلیس این روش جداسازی برای زمان کوتاه بوده و متهمین بعد از یکی دو ساعت تحویل مراجع قضایی شدند.

۵۷۳۴۶۸۰۶ ۵۷۳۴۶۸۰۸ resized_1837601_823

ثبت دیدگاه