• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

پارازیت‌ها سرطان‌زا هستند

  • 04 دی 1395 - 13:21
پارازیت‌ها سرطان‌زا هستند

مقامات وزارت بهداشت می‌گویند امواج پارازیت می‌تواند باعث بروز سرطان شود. امواج پارازیت در ایران عمدتا برای اختلال در امواج رادیوهای خارج از کشور و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روزنامه «خبرجنوب» چاپ شیراز در این خصوص گزارش داد که رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه رونمایی از سامانه و بانک اطلاعاتی جامع سرطان در شیراز گفته از آن جا که در ابتدا اطلاعات کاملی از سرطان زایی پارازیت ها نداشتیم، اظهار نظر نمی کردیم اما مطالعات اولیه اخیر نشانگر آن است که این امواج و پارازیت ها عوارض دارند و در ابتلا به سرطان موثرند.

رضا ملک‌زاده افزود: علاوه بر این که امواج و پارازیت ها ممکن است باعث ایجاد سرطان شوند، می توانند عوارض دیگری هم برای سلامتی داشته باشد.

وی افزود: در کنار پارازیت ها و امواج، گرد و غبارها و ریزگردهایی که از کشور عراق می آید، نیز از عواملی هستند که در ابتلا به سرطان نقش دارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ۴۰ درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است افزود: سیگار، مواد مخدر، مصرف الکل ، چاقی و پر خوری از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است.

ملک‌زاده گفت: سالانه ۸۵ هزار نفر در کشور به انواع سرطان ها مبتلا می شوند.

 

ثبت دیدگاه