یکشنبه, ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
آخرین خبر با عنوان ، نمایندگان یونسکو به انار سفر می‌کنند در 46 دقیقه قبل منتشر شده است .
»   اخبار انار, سلامت  »   توصیه های سلامتی شبکه بهداشت و درمان انار برای نوروز
۲ فروردین ۱۳۹۶ , ساعت ۱۳:۰۷
توصیه های سلامتی  شبکه بهداشت و درمان انار برای نوروز

توصیه های سلامتی شبکه بهداشت و درمان انار برای نوروز

شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار واحد بهداشت محیط و تغذیه ضمن تبریک فرارسیدن سال نو خدمت همشهریان عزیز و مسافران نوروزی توصیه هایی جهت سلامت حال شهروندان محترم ارائه می نماید

۱) توصیه های تغذیه ای:

  • از انواع شیرینیهای ساده و در اندازه کوچک برای پذیرایی میهمانان خود تهیه کنید. تا میهمانان  با افزایش  دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشوند.

    •    در مصرف شیرینی و شکلات  زیاده روی نکنید .

    •    به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی ، در دید وبازدیدها بجای شیرین های خامه ای و شکلاتی که حاوی مقدار زیادی کالری هستند،  از انواع خشک وساده شیری ها در اندازه کوچک استفاده کنید

    •    بجای مصرف شیرینی و شکلات در دید و باز دید های نوروزی بهتر است از میوه استفاده کنید. میوه ها  علاوه بر ویتامین ها واملاح معدنی که برای حفظ سلامت بدن لازمند ، حاوی ترکیباتی بنام انتی اکسیدان هستند که نقش آنها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ازجمله دیابت ، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها شناخته شده است .

    •    برای صرف چای ، بجای قند و شکلات ، از کشمش ، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید

    •    درمصرف آجیل زیاده روی نکنید . انواع مغزها وتخمه ها  حاوی مقادیر زیادی چربی هستند . بطوری که  هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری  است .

    •    از انواع آجیل های بدون نمک و یا کم نمک  استفاده کنید. آجیل های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک ، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند

    •    در میمهانی های نوروزی ، در وعده ناهار وشام، برای اجتناب از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده  وارد بدن می شود ، سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی  پر کنید

    •    مصرف سالاد و سبزی  بدلیل داشتن فیبر ، جذب چربی ها و مواد قندی را نیز کاهش داده و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری  می کند

    •    نوشیدن نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آبمیوه های صنعتی را  که حاوی قند زیادی هستند ، به حداقل رسانده  و از آب ساده و یا دوغ های کم نمک و بدون گاز استفاده کنید.

۲) توصیه های بهداشت محیطی:

_ شستن دست ها با صابون مایع قبل از خوردن غذا و بعد از توالت رفتن

_ استفاده از وسایل بهداشتی شخصی مانند حوله ، لیوان ، صابون و…

_ سالم سازی میوه و سبزیجات قبل از مصرف ( شست و شو و ضدعفونی )

_ دقت در خرید مواد غذایی رنگی ازنظر مصرف رنگ های صنعتی و غیرمجاز

_ خودداری از خرید و مصرف مواد غذایی تهیه شده در معابر و توسط فروشندگان معابر

_ خودداری از آشامیدن آب از منابع غیر مطمئن

_ خودداری از پراکنده نمودن زباله در پارکها و محل های اسکان موقت

_ خودداری از صرف غذا در رستوران ها و مراکز بین راهی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند

_ غذا های مورد مصرف باید کاملا پخته شود

_ غذاهای کنسروی را قبل از باز کردن و مصرف حداقل به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوشانده شود

_ در موقع خرید مواد غذایی بسته بندی شده به مشخصات روی آن به خصوص تاریخ تولید و انقضاء توجه کنید

_ در نگهداری مواد غذایی دقت کنید و مواد غذایی که قبلأ پخته شده را مجددا به طور کامل حرارت دهید

_ مواد غذایی را در طول سفر در دمای بالاتر از ۶۰ درجه سانتی گراد و یا پایین تر از ۱۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید

_ سعی کنید از غذاهای نیمه خشک با رطوبت کم استفاده کنید(عدس پلو ، لوبیا پلو ، ماکارانی و …) زیرا رطوبت زیاد ، رشد و تکثیر میکروب ها را بیشتر می کند .

شهروندان گرامی و مسافران عزیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشت محیطی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

یک دیدگاه برای توصیه های سلامتی شبکه بهداشت و درمان انار برای نوروز

  1. ناشناس
    -1

    سالی سیزده روز عید داریم اونم شما میخاید خرابش کنید
    بیخیال موارد ذکر شده
    هههخههه

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


  • تازه‌ترین خبرها