• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

دامپزشکی انار اعلام کرد: دانستنی های ضروری در خصوص گوشت قرمز سالم و بهداشتی

  • 24 مرداد 1394 - 20:40
دامپزشکی انار اعلام کرد: دانستنی های ضروری در خصوص گوشت قرمز سالم و بهداشتی

دکتر سید احسان منصوری نژاد مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: یکی از پر مصرف ترین فرآورده های خام دامی و پروتئینی در وعده غذائی مردم، گوشت قرمز می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

وی افزود: گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هر گونه تورم، خون مردگی، تغییر رنگ و ذرات خارجی باشد. گوشت باید دارای قوام سفت و خاصی بوده و نباید لزج، خشک یا چروکیده باشد و هر گونه تغییر رنگ گوشت قرمز به سبز، قهوه ای و خاکستری و یا ایجاد یک لایه لزج و چسبناک و استشمام بوی غیرطبیعی از علائم بارز و اصلی فساد گوشت می باشد.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: به علت آلودگی های محیطی و امکان ابتلاء به بیماریهای مشترک بین انسان و دام ( از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالمونلوز، سل، کرم کدو، توکسوپلاسموز و … ) از مصرف گوشت های کشتار شده در خارج از کشتارگاه دام و فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی، جدا اجتناب نمائید.

وی ادامه داد: گوشت قرمز باید دارای مهر و لیبل دامپزشکی که بصورت مشخص و خوانا با کد کشتارگاه و تاریخ کشتار مربوطه باشد و از مراکز عرضه معتبر و مورد تأئید دامپزشکی تهیه گردد. از خرید گوشت قرمز تازه که در بیرون یخچال قصابی ها نگهداری می شوند خودداری کرده و لازم است گوشت تازه در یخچال فروشگاه نگهداری و پس از تقاضای مشتری به بیرون یخچال انتقال و تحویل گردد و عرضه گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده ممنوع بوده و گوشت صرفا باید در حضور مشتری چرخ گردد.

در پایان دکتر منصوری نژاد از همشهریان گرامی خواست در خرید گوشت قرمز دقت کافی را داشته و مشاهده هر گونه تخلف از قبیل کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه دام و گوشت قرمز بدون مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی را به واحد نظارت این شبکه با شماره تماس های ۳۴۳۸۲۸۳۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

ثبت دیدگاه