• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دامپزشکی انار: حمل و نقل‌کنندگان دام بدون مجوز دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

  • 02 شهریور 1394 - 18:21
دامپزشکی انار: حمل و نقل‌کنندگان دام بدون مجوز دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: حمل و نقل هر گونه دام زنده فقط با مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی امکان پذیر است.

دکتر سید احسان منصوری‌نژاد با توجه به در پیش بودن ماه ذیحجه و عید قربان گفت: در خصوص قربانی کردن و کشتار دام و ضرورت تأمین گوشت مردم شهرستان انار و با توجه به کنترل برخی از بیماری‌ها از جمله تب برفکی، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و…، هر گونه جابجائی دام زنده صرفا بومی به مقصد کشتارگاه دام این شهرستان پس از اخذ مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای لازم از شبکه دامپزشکی مبدأ بلامانع می‌باشد.

وی افزود: متقاضیان باید پس از مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه و تأئید سلامت این گونه دام‌ها، نسبت به اخذ مجوزهای بهداشتی حمل اقدام و نسبت به کشتار آن‌ها در کشتارگاه دام این شهرستان زیر نظر کار‌شناس شبکه و ناظر شرعی اقدام نماید. ضمنا هر گونه حمل دام بدون مجوز دامپزشکی و فاقد پلاک که مورد تأئید دامپزشکی نباشد به عنوان دام قاچاق محسوب گردیده و با افراد متخلف در این خصوص برابر مقرارت، برخورد قانونی صورت گرفته و به مراجع قضائی معرفی می‌گردند.

منصوری‌نژاد در ادامه گفت: دامداران از خرید اینگونه دام‌ها که سلامت واحدهای دامپروری و دامهای بومی این شهرستان را با خطر مواجه و سلامت جامعه را تهدید می‌کند جددا خودداری کرده و قبل از خرید و ورود دام به سطح گله و واحد دامداری خود از صحت سلامت دام توسط شبکه دامپزشکی شهرستان مبدأ اقدام نمایند.

دکتر منصوری‌نژاد در پایان از همشهریان و دامداران خواست که کشتار دام در خارج از کشتارگاه و معابر عمومی اکیدا خودداری نموده به دلیل وجود آلودگیهای محیطی، بیماریهای مشترک بین انسان و دام و رعایت بهداشت، کشتار دام باید در کشتارگاه دام تحت نظارت کار‌شناس دامپزشکی و ناظر شرعی صورت گیرد تا از بروز هر گونه خطر احتمالی جلوگیری شود.

ثبت دیدگاه