• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

هشدار سازمان غذا و دارو درباره سلامت آبلیموهای صنعتی

  • 08 مهر 1394 - 16:34
هشدار سازمان غذا و دارو درباره سلامت آبلیموهای صنعتی

رییس سازمان غذا و دارو گفت: آنچه که سازمان غذا و دارو در مورد بررسی آبلیموهای صنعتی انجام داده و نتایجی که به دست آمده نشان می‌دهد که این قبیل آبلیموهای صنعتی وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول دیناروند در حاشیه برگزاری یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در رشت با تاکید بر اینکه قبلا نیز در مورد آبلیموهای صنعتی هشدار داده بودیم، تصریح کرد: این هشدار کماکان پابرجاست و بسیاری از آبلیموهای صنعتی اصلا طبیعی نیستند.

دیناروند با بیان اینکه آبلیموهای صنعتی عمدتا یک نوع فرمولاسیون هستند که در آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است، افزود: البته این به معنای این نیست که آبلیموهای صنعتی از مواد سمی و خطرناک استفاده کرده‌اند، بلکه موادی که در آنها به کار رفته شیمیایی است.

رئیس سازمان غذا و دارو از معرفی شرکت‌های متخلف در تولید آبلیموهای صنعتی به سازمان تعزیرات خبر داد و گفت: در حال حاضر می خواهیم با همکاری سازمان ملی استاندارد دو نوع استاندارد را برای آبلیموهای طبیعی و کنسانتره تعریف کنیم که این آبلیموها را بتوان دسته بندی کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: این اقدام باعث خواهد شد که شرکت های تولید کننده در تولید آبلیموهای صنعتی دچار تخلف نشوند.

ثبت دیدگاه