• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

انار؛ این میوه بهشتی را حتما بخورید

  • 11 آبان 1394 - 11:56
انار؛ این میوه بهشتی را حتما بخورید

انار برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریان ها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات به کار می‌آید.

غلامرضا رفیعا مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انار میوه قرآنی، گفت: انار برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون مفید است و با داشتن حدود ۲۶۰ میلی‌گرم پتاسیم در مقابل ۳ میلی‌گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم در کاهش فشارخون مفید است.

وی با بیان اینکه انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان، اسیدفولیک، پتاسیم، ویتامین سی و آهن است گفت: انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل است.

url

مدیر چهارمین جشنواره انار میوه قرآنی عنوان کرد: انار برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریانها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات به کار می‌آید پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی افزود: از طرف دیگر انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.

رفیعا با بیان این که انار خون را تصفیه کرده و تقویت کننده قلب و کلیه است معتقد است: انار اشتها آور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

وی ادامه داد: مصرف انار برای سلامت پوست و رفع لکهای صورت بسیار مفید است، انار برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار کارآمد است.

رفیعا با اشاره به اینکه انار یک میوه نیست بلکه یک پزشک و یک درمان کننده بیماریهای زیادی است افزود: این میوه بیماریهای کبد، مسومیتهای خون، خستگی جسمی و عصبی و بالاخره رفع کننده سرماخوردگی و بیماریهای عفونی و انگلهای دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

وی یادآور شد: عصاره انار آثار ضدباکتریایی داشته و به عنوان مثال با باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی مقابله کرده در سلامت دندان و دهان موثر است همچنین آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی داشته و لذا می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد.

رفیعا توصیه کرد: افرادی که مشکل نفخ معده دارند باید مصرف انار را محدود کنند، ضمن اینکه زیاده‌روی در مصرف انار ترش، زخم معده به دنبال دارد ، همچنین افراط در خوردن انار باعث یبوست – ناراحتی معده و زبر شدن گلو می‌شود همچنین افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی هستند در مصرف انار احتیاط کنند.

ثبت دیدگاه