• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تشخیص ۵ نوع سرطان توسط یک آزمایش خون ساده

  • 17 بهمن 1394 - 19:00
تشخیص ۵ نوع سرطان توسط یک آزمایش خون ساده

تشخیص پنج نوع سرطان با یک آزمایش خون ساده می‌‎تواند مانع مرگ هزاران نفر در سراسر جهان شود. پژوهشگران آمریکایی در حال حاضر بر روی این آزمایش خون کار می‌کنند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، گروهی از پژوهشگران آمریکایی معتقدند که به کمک این آزمایش خون می‌توان پنج نوع سرطان سینه، روده، ریه، رحم و معده را در سنین پایین تشخیص داد.

پژوهشگران «موسسه ملی تحقیقات ژنوم انسان ایالات متحده آمریکا» دست یافتند که زمانی که یکی از سرطان‌های سینه، روده، ریه، رحم و معده در بدن پدیدار می‌شود، یکی از ژن‌های انسان خواص شیمیایی خود را تغییر می‌دهد.

دانشمندان بر این باورند که هنگام تسلیم شدن بدن در برابر انواع سرطان، برخی تغییرات در بدن صورت می‌گیرد.

یکی از موسسات خیریه بریتانیایی نیز پیشتر گفته بود که این تغییرات مانند «بوق هشدار» است که به ما می‌گویند سرطان در بدن وجود دارد.

آن بوق هشدار مشخصا به تغییرات ژن ZNF154 مرتبط است. پژوهشگران دریافتند که در صورت به وجود آمدن تومور در بدن، میزان «متیلاسیون» آن ژن افزایش می‌یابد. متیلاسیون فرآیند زیستی است که به ژن فرمان می‌دهد تا وضعیت خود را به حالت «خاموش» تغییر دهد.

موسسه ملی تحقیقات ژنوم انسان ایالات متحده آمریکا (NHGRI) یکی از اعضای موسسات ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا است که وظیفه آن رهبری و نظارت بر تحقیقات علوم و فناوری در حیطه ژنتیک است.

دکتر لائورا النیتسکی، بیولوژیست رایانشی موسسه ملی تحقیقات ژنوم انسان ایالات متحده می‌گوید: «پیدا کردن تغییرات ناشی از متیلاسیون، مانند پیدا کردن یک درخت کاج نوئل در یک جنگل کاج است. شناسایی آن یک چالش تکنیکی است، اما ما موفق شدیم که تغییرات متیلاسیون را در ژن ZNF154 شناسایی کنیم.»

منبع: Telegraph
ترجمه: وبسایت فرادید

ثبت دیدگاه