• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اعلام فهرست فرآورده‌های غذایی خطرناک برای بدن

  • 31 شهریور 1395 - 11:51
اعلام فهرست فرآورده‌های غذایی خطرناک برای بدن

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد برخی مواد خوراکی و افزودنی برای بدن خطرناک بوده و منجر به بیماری می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز ، آخرین یافته غذایی بدست آمده از سوی سازمان غذا و دارو (FDA) این است که مصرف نان، شیرینی و کلوچه و خمیرهای پیتزا تهیه شده با خمیر خام می تواند موجب بیماری شود.

فهرست مواد خوراکی و غذاهایی که به اعتقاد FDA می توانند خطرناک بوده و منجر به بیماری شوند در ادامه ارائه می‌شود:

– مصرف گوشت ها، کباب ها، سس گوشت و سس وانیل می تواند موجب تولید ماده سمی B. cereus شود. علائم این مسمومیت شامل گرفتگی عضلات شکم، اسهال و حالت تهوع است.

– مرغ خام و به حدکافی پخته نشده و شیر غیرپاستوریزه می تواند منجر به مسمومیت Campylobacteriosis شود. علائم این مسمومیت شامل اسهال، گرفتگی عضلات، تب، و استفراغ است. گاهی اوقات اسهال ممکن است خونی باشد.

– مواد خوراکی ای که به خوبی کنسرو نشده باشند، بخصوص سبزیجات خانگی کنسروشده و سیب زمینی های پخته شده در کاغذ آلومنیومی موجب بروز بیماری بوتولیسم می شود. علائم این مسمومیت شامل استفراغ، اسهال، تاری دید، دو بینی، مشکل در بلع و ضغف عضلات است. این مسمومیت می تواند مرگبار باشد اگر منجر به نارسایی تنفسی شود.

– انواع گوناگون میوه ها و سبزیجات وارداتی می توانند موجب بروز مسمومیت Cyclosporiasis شود. علائم این بیماری شامل اسهال، از بین رفتن اشتها، کاهش قابل توجه وزن، گرفتگی عضلات شکم، حالت تهوع، استفراغ و خستگی است.

– گوشت گوساله کمتر از حد کافی پخته شده (بخصوص همبرگر)، آبمیوه و شیر پاستوریزه نشده، میوه ها وسبزیجات خام (مثل جوانه ها) موجب بروز عفونت Hemorrhagic colitisor E. coli O۱۵۷:H۷ می شود که علائم آن شامل اسهال، دل درد و استفراغ است. این بیماری عمدتا در کودکان ۴ سال یا کمتر شایع است و می تواند منجر به نارسایی کلیه شود.

– صدف های آب های آلوده نیز می توانند منجر به هپاتیت شوند. همچنین می توانند موجب بروز اسهال و استفراغ ویروسی، اسهال زمستانی، اسهال و استفراغ حاد غیرباکتریایی، مسومیت غذایی و عفونت غذایی شوند.

– مصرف شیر پاستوریزه نشده، پنیرهای نرم تهیه شده از شیر پاستوریزه نشده و گوشت های آماده خوردن در فروشگاه ها ممکن است موجب بروز Listeriosis شوند که همراه با علائمی نظیر تب، درد عضلات و حالت تهوع یا اسهال است. در افراد مسن می تواند منجر به مننژیت شود.

ثبت دیدگاه