• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

نماینده مجلس: سخنان کریمی قدوسی درباره اظهارات ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی کذب محض است

  • 02 دی 1395 - 9:41
نماینده مجلس: سخنان کریمی قدوسی درباره اظهارات ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی کذب محض است

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اقدام کریمی قدوسی در انتشار اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه را غیر اخلاقی خواند و گفت: سخنان آقای کریمی قدوسی در مورد حرف‌هایی که آقای ظریف در نشست کمیسیون بیان کرده کذب محض است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علیرضا رحیمی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات جواد کریمی‌قدوسی اعلام کرد: نشست کمیسیون امنیت ملی که روز یکشنبه گذشته باحضور وزیر امور خارجه و به‌همراه تمامی معاونان و قائم‌مقام و سخنگوی وزارت خارجه برگزار شد، یکی از جلسات منظمی است که هر دو ماه یک‌بار با حضور وزیر خارجه در کمیسیون امنیت برگزار می‌شود.

او گفت: آقای ظریف در این جلسه مطالب بسیاری درباره مسائل بین‌المللی مطرح کردند و از جمله به آخرین وضعیت برجام و نحوه اجرایی کردن دستور رییس جمهور درخصوص موضوع پیشران‌ها پرداخته و همچنین به موضوع سوریه نیز اشاره کردند و علاوه بر آن به تعامل کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه تاکید کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: باوجود این‌که جلسه اخیر یکی از جلسات منظم کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه بود اما کاملاً محرمانه بود و آقای ظریف هم تاکید داشتند که مطالبی که در جلسه مطرح می‌شود، صرفاً در جهت آگاهی‌بخشی اعضای کمیسیون امنیت است.

نماینده مردم اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: نکته حائز اهمیت درباره جلسات محرمانه این است که گزارش این جلسات باید حتماً ازسوی سخنگوی کمیسیون ارائه شود و گزارش این جلسه نیز ازسوی آقای نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و خلاصه این جلسه ازطریق بخش خبری تلویزیون به اطلاع مردم رسید.

او با تاکید بر عدم حضور کریمی‌قدوسی در نشست مورد بحث اعلام کرد: این‌که یکی از اعضای کمیسیون که ازقضا در جلسه مورد بحث نیز حضور نداشته، اقدام به اظهارنظری غیرمسئولانه کند، علاوه بر این‌که غیراخلاقی است، خلاف پروتکل جلسات کمیسیون امنیت و مجلس است.

جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته که ظریف در جلسه این کمسیون گفته که در خصوص برجام اشتباه کرده است.

علیرضا رحیمی همچنین یادآور شد: به نظر می‌رسد این اظهارات غیرمسئولانه درخصوص صحبت‌های آقای ظریف در جلسه کمیسیون، فارغ از این‌که اقدامی غیراخلاقی است، اجحاف در حق آقای ظریف و اعضای کمیسیون امنیت ملی و اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است.

او ضمن تکذیب ادعای نماینده عضو جبهه پایداری مشهد در مجلس یادآور شد: مسائلی که از سوی آقای ظریف مطرح شده، کذب محض است و این مسائل مطلقاً در جلسه اخیر کمیسیون امنیت مطرح نشده و آقای ظریف صرفاً به ارائه گزارشی درباره روند اجرای برجام پرداخت.

رحیمی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف آنقدر شهامت دارد که حتی با مردم نیز محدودیت‌ها را مطرح کرده و به نظر می‌رسد شهامت و صداقت آقای ظریف در برخورد با مسائل در قبال تمامی مسئولان دیگر مثال‌زدنی باشد.

انتساب دروغ به وزیر خارجه بر اساس وظایف نمایندگی است؟!

فاطمه سعیدی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از اقدام جواد کریمی‌قدوسی اعلام کرد: سوال اینجا است که آیا انتساب دروغ به رییس دستگاه دیپلماسی کشور آن هم در شرایطی که نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد تاکید دوست و دشمن قرار گرفته، بر اساس وظایف نمایندگی انجام می‌شود؟!

او گفت: در شرایط پیچیده منطقه و بحث فنی و کارشناسی برجام، برخی در کشور آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با انتساب دروغ‌های عجیب و غریب به وزیر امور خارجه به تضعیف ایران می‌پردازند و این در حالی است که بیان چنین اظهاراتی چه از روی بی‌اطلاعی و چه از روی غرض‌ورزی نتیجه‌ای جز آسیب زدن به منافع ملی ندارد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مگر منافع یک جریان سیاسی چقدر ارزش دارد که آن را با منافع ملت بزرگ ایران عوض می‌کنید؟ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید نسبت به انتشار مخدوش و غلط سخنان وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه واکنش نشان دهد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: همچنین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اگر بالاخره بررسی موضوع توییت یک نماینده را به پایان برد، در این موارد نیز ورود کند تا نشان دهد به دنبال انجام وظایف ذاتی خویش است.

 

ثبت دیدگاه