• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گزیده‌ای از سخنان رئیس‌جمهور با مردم

  • 13 دی 1395 - 10:01
گزیده‌ای از سخنان رئیس‌جمهور با مردم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه ۱۲ دی در گفت‎و‎گوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت.

گزیده‌هایی از سخنان رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

-مساله اشتغال مهم‌ترین مسئله کشور است. در میان همه مسائلی که حائز اهمیت است، اشتغال مهم‌ترین مسئله است و بیکاری می‌تواند معضلی بسیار بزرگ برای جامعه ما باشد.

-اگر می‌خواهیم اشتغال را افزایش دهیم همه قوا باید دست به دست هم دهند و علت اصلی اینکه می‌گوییم سرمایه گذاری خارجی باید انجام شود، این است که بحث اشتغال مطرح است و برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه هستیم.

-همه شاهد نتیجه‌ای بهتر در سال آینده خواهیم شد و به این نتیجه می‌رسیم که برجام به نفع همه است.

-ما تاثیر برجام را در صادرات نفتی و بازار بازرگانی‌مان می‌بینیم که اگر این شرایط پس از برجام ایجاد شده است در زمینه صادرات نفت وجود نداشت. درآمد نفتی ما نصف میزان فعلی‌اش بود و حداکثر می‌توانستیم با آن پول حقوق کارمندانمان را بدهیم اما امروز در بخش بودجه عمرانی امیدواریم که بتوانیم امسال بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان در بودجه عمرانی مصرف کنیم.

-همه آنچه در زمینه برجام می‌خواستیم، چه در موضوع انرژی هسته‌ای و چه در سایر موضوعات عملیاتی شده است و فقط در بخش بانکی است که همچنان مواردی وجود دارد.

-در سال‌های گذشته مخالفین ایران ستیزی را به موضوع جهانی بدل کرده بودند. مخالفین ایران در سازمان ملل به دنبال تحریم ایران به دلیل نقض صلح و امنیت جهانی بوده‌اند اما امروز این نظر عوض شده است و همه می‌گویند ایران نقش مهمی در سازندگی و امنیت جهان دارد.

-پیش از این، فعالیت هسته‌ای ما بر خلاف قطعنامه‌‎های سازمان ملل به شمار می‌‎رفت و اقدامی غیرقانونی محسوب می‌‎شد اما امروز موضوع کمک به ایران در زمینه هسته‌ای در سطح جهان مطرح است ودر بخش‌های مختلف انرژی هسته‌ای کشورهایی مختلفی چون روسیه هستند که به ما کمک می‌کنند.

-زمانی که می‌گوییم تورم کاهش یافته است به معنای ارزانی نیست بلکه بدین معناست که رشد قیمت‌ها کاهش یافته است.

-اگر حقوق غیرمتعارف، غیر منصفانه یا غیر عادلانه‌ای پرداخت شده و می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم، راه حلی دارد و باید آن راه حل را دنبال کنیم که در این زمینه گام‌های بزرگی توسط دولت برداشته شده است؛ اما اگر بخواهیم از این موضوع استفاده تبلیغاتی کنیم، می‌توان این موضوع را مدام ادامه داد.

-خوشبختانه در میان دولت و در بین کارمندان شاغل و بازنشسته دولتی که خانواده‌ای ۵ میلیونی هستند و ۹۷ هزار مدیر در بین آنان دیده می‌شود، ۳۹۷ نفر توسط دیوان محاسبات به عنوان کسانی که حقوق نامتعارف گرفته‌اند، معرفی شدند و در بررسی‌های اخیر مشخص شد که این میزان ۳۰۰ نفر است اما به هرحال دولت بلافاصله در مصوبه‌ای مشخص کرد که میزان حقوق دریافتی کارکنان دولت چه مقدار باشد و به تمام کسانی که حقوقی بیشتر از حد معمول گرفته بودند نیز اعلام شد، مبالغ اضافی را پس دهند.

-بقیه دستگاه‌ها هم با موضوع حقوق نامتعارف مواجه هستند و حتی برخی نهادهای انقلابی هم با این مساله مواجه‌اند. البته اکثر کسانی که در مجموعه کارمندان دولت حقوق نامتعارف دریافت کرده بودند، مبالغ اضافی را بازپس داده‌اند، به غیر از یکی دو نفر که در زندان هستند.

 

ثبت دیدگاه