• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نماینده پیشین مجلس: هاشمی در دوره‌ای، انقلابی بود که انقلابی بودن برای کسی آب و نان نداشت

  • 24 دی 1395 - 12:35
نماینده پیشین مجلس: هاشمی در دوره‌ای، انقلابی بود که انقلابی بودن برای کسی آب و نان نداشت

حجت الاسلام و المسلمین حمیدزاده، نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی وقتی که انقلابی بودن برای کسی آب و نان داشت و سفره‌ای پهن نبود، حضور مسئولانه‌ای در صحنه انقلاب داشت. او وقتی انقلابی بود که انقلابی بودن با شکنجه و زندان همراه بود.

به گزارش شفقنا، نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتحال ناگهانی آیت الله هاشمی گفت: بسیاری امید داشتند که همچنان از وجود هاشمی استفاده کنند اما او ناباورانه رفت.

او با اشاره به جمعیت میلیونی حاضر در تشییع آیت الله هاشمی این مراسم را با مراسم تشییع پیکر امام خمینی مقایسه کرد و گفت: هاشمی مزد مظلومیتش را در تشییع جنازه گرفت. او به تعبیر آیت الله امینی مظلوم‌تر از بهشتی بود. فحش دادن‌ها و قدرنشناسی‌های زیادی نثار هاشمی شد اما هر وقت او را دیدیم خندید و گفت برای کسانی که به من بدی می‌کنند طلب غفران می‌کنم. او افتخار مدیریت کشور و افتخار روحانیون کشور بود.

این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر لزوم شرح صدر برای مدیریت جامعه افزود: آیت الله هاشمی معروف به شرح صدر است. حضرت امیر می‌فرمایند باید رئیس دریادل باشد. با تنگ نظری نمی‌شود کشور را اداره کرد. در همیشه تاریخ سیاسی کشور این اصل، یک اصل اساسی است. مدیران کشور اگر می‌خواهند از این انرژی پایان ناپذیر توده‌های اجتماعی، برخوردار شوند باید دریادل باشند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امیر خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند: «سعی کن ظرف دلت را از محبت به مردم پر کنی». دوست داشتن مردم و تحمل مردم، باید در صدر امور مدیریتی کشور قرار گیرد. اینکه ما با بهانه‌های مختلف مردم را دفع کنیم و تصور کنیم که اسلام دینی است که تنگ نظری را تجویز می‌کند، اشتباه است. وقتی که موسی بن عمران با آن قبطی روبرو می‌شود و مشتی به او می‌زند. به موسی گفته می‌شود راه موفقیت استفاده از قوه قهریه نیست.

سخنران مجلس ترحیم آیت الله هاشمی گفت: جمعیتی که برای تشییع پیکر آیت الله هاشمی آمدند گفتند آمده‌ایم مزد صبر هاشمی را بدهیم. گفته می‌شود هاشمی امیرکبیر زمان ما است. اگر خدمات و دوران تاثیرگذاری این مردم را با دوران صدارت امیرکبیر بسنجیم می‌بینیم که خدمات هاشمی گسترده‌تر است. هاشمی سیاستمدار همه دوران‌ها بود که توانست در همه مهره‌های شطرنج سیاست تاثیر بگذارد و همه را برای پذیرش جمهوری اسلامی مجاب کند.

ثبت دیدگاه