• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

رئیس‌جمهور: اگر برجام نبود حقوق اقشار مختلف جامعه را از کجا تامین می‌کردیم؟

  • 28 دی 1395 - 20:37
رئیس‌جمهور: اگر برجام نبود حقوق اقشار مختلف جامعه را از کجا تامین می‌کردیم؟

رئیس‌جمهور گفت: اگر برجام اجرا نمی‌شد، تحریم‌ها به حالت قبلی باقی می‌ماند و تصاعدی پیشرفت نمی کرد درآمد نفتی امسال ما به حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان می‌رسید اما با اجرای برجام تا پایان این سال درآمد نفتی ما حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و اگر این پول را نداشتیم حقوق اقشار مختلف جامعه را از کجا باید تامین می‌کردیم؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی بهترین روش اداره کشور را به ما نشان داد

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نهمین نشست خبری رئیس‌جمهور با رسانه های داخلی و خارجی که به مناسبت سالگرد اجرای برجام عصر امروز در سالن شهید بهشتی ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به خدمات شایان توجه آیت‌الله هاشمی نسبت به انقلاب، نظام و کشور اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صبر، متانت، بیان آرام در مسائل مهم سیاسی، روش اعتدالی، عقلانیت، خرد، حوصله  و سعه صدرشان و همچنین سکوتشان در هر جا که برای نظام لازم دیدند به ما نشان دادند که بهترین روش برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.

رئیس‌جمهور ضمن تشکر از مردم قدرشناس، فهیم و زمان شناس ایران برای حضور در مراسم وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود:‌ مردم با حضور و اشک و آه و حرکت پرشورشان در مراسم تشییع، بدرقه و ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که قدرشناس بزرگان و خادمان تاثیرگذار برای کشور و استقرار نظام و همچنین توسعه آبادانی کشور هستند.

در برجام از نظر سیاسی موفق شدیم

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه ما رشد ۷.۴ درصدی داشته‌ایم، گفت: در منطقه چنین رشدی را نمی‌شناسیم و در حال حاضر در سطح جهان هم با توجه به شرایط رکود اقتصادی نمونه‌های خیلی زیادی از این رشد وجود ندارد. البته باید از مردم و کارآفرینان تشکر کنیم که توانستیم در اشتغال قدم بزرگی برداریم گرچه تا مقصد نهایی و مطلوب فاصله داریم.

روحانی اضافه کرد: اینکه در طول یک سال بیش از ۷۰۰ هزار شغل خالص درکشور ایجاد شده نظایر زیادی ندارد و تنها ۶ کشور هستند که در این سال‌ها بالای ۶۰۰ هزار شغل به طور متوسط ایجاد کرده‌اند. البته برای کشور ما به خاطر انباشت مسایل گذشته نیاز به اشتغال بیشتر است.

ثبت دیدگاه