• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نایب‌رئیس مجلس: آیا کسی بیش از خاتمی، هاشمی و موسوی به این نظام خدمت کرده است؟

  • 12 بهمن 1395 - 17:23
نایب‌رئیس مجلس: آیا کسی بیش از خاتمی، هاشمی و موسوی به این نظام خدمت کرده است؟

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی می‌گوید که «آیا کسی از هاشمی، خاتمی و موسوی بیشتر به این نظام خدمت کرده است؟ چه اتفاقی در این نظام افتاده که هرکسی به میدان می‌آید، خائن، جاسوس و فتنه‌گر است؟»

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فردی به میدان آمده و با رای مردم رییس‌جمهور این مملکت شده و هنوز یک دوره از فعالیتش نگذشته، می‌خواهند ردصلاحیتش کنند. این سوال به ذهن خطور می‌کند که در این مملکت چه کار کرده‌ایم که هر کسی که به میدان می‌آید و یک دوره رییس‌جمهور می‌شود یا رییس مجلس می‌شود، بلافاصله به ضد نظام و جمهوری تبدیل می‌شود.

او تصریح کرد: بنابراین یک جای کارمان مشکل دارد و مشکل از این افراد نیست. باید ببینیم کجای کارمان ایراد دارد که هر کسی به میدان می‌آیند تا مسئولیتی بپذیرد، از فردا برایش پرونده می‌سازیم و آبرویش را می‌بریم. یعنی همه این افراد خائن و جاسوس و فتنه‌گر بودند؟

پزشکیان خاطرنشان کرد: کسانی که در این مملکت تلاش کرده‌اند را باید قدر بدانیم. آیا کسی از هاشمی، خاتمی و موسوی بیشتر به این نظام خدمت کرده است. این افراد همگی عیب‌هایی هم داشته‌اند اما قطعاً نکات مثبت فراوانی نیز داشته‌اند. نمی‌گوییم که این افراد هیچ عیب و نقصی نداشته‌اند، همه عیب دارند اما هرچه در چنته داشتند، برای مردم و انقلاب گذاشتند.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: عیب‌ها و ایرادهای این افراد را ببینیم اما زحمات و خدماتش را نادیده نگیریم. نباید اینقدر نامرد باشیم که همه خوبی‌ها را به‌خاطر چند اشکال نادیده بگیریم.

او با اشاره به انتشار خبرهایی درباره تخلف برادر رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که درصورتی که این فرد پرونده دارد، چرا این پرونده را در اختیار دادگاه قرار نمی‌دهند؟ اگر قوه قضائیه و دادگاه در جریان این اخبار قرار می‌گیرد، چرا برای دریافت پرونده اقدام نمی‌کند؟ اگر پرونده مربوط به این فرد غیرواقعی است، چرا با کسانی که اقدام به اتهام‌زنی می‌کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ اگر این پرونده‌ها واقعی است، چرا با این فرد متخلف برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ به همین دلیل است این مسئله به ضرر خودشان است.

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به اهانت‌ها به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که حتی پس از درگذشت او نیز ادامه دارد، با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) هنگامی که مقابل نمازشب‌خوان‌ها قرار گرفت، گفت اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید. درواقع آزادگی اهمیت بیشتری دارد. کسی که نامردی می‌کند و حرف‌های ناجوانمردانه می‌زند، درواقع شخصیت خود را معرفی می‌کند و نیازی به این حرف‌ها نیست.

 

ثبت دیدگاه