• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

ماجرای یک ایرانی گرفتار قانون ترامپ

  • 19 بهمن 1395 - 20:45
ماجرای یک ایرانی گرفتار قانون ترامپ

روزنامه لس‌ آنجلس‌ تایمز در گزارشی با بررسی سرگذشت فردی ایرانی نشان می‌دهد که صدور فرمان ضد مهاجرت دونالد ترامپ علیه شهروندان ایرانی و شش کشور مسلمان دیگر چه مشکلاتی برای آنها بوجود می‌آورد.

به گزارش فرادید، روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» در گزارشی سرنوشت فردی ایرانی را شرح می‌دهد که قصد دیدار فرزند و همسر خود در آمریکا داشته اما فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ او را به دردسر می‌اندازد.

بنا به گزارش «لس‌آنجلس تایمز» این فرد «علی وایقان» نام دارد که هفته گذشته تصمیم می‌گیرد برای دیدار با پسر خود در هند به این کشور پرواز کند و از آنجا به لس‌آنجلس برود تا به همسر خود ملحق شود که چهار ماه پیش از او به آمریکا سفر کرده بود اما با صدور فرمان ضد مهاجرت ترامپ تمامی برنامه آقای «وایقان» به هم می‌خورد.

دونالد ترامپ روز جمعه با صدور دستور اجرایی مهاجرت و مسافرت شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا از جمله ایران را ممنوع اعلام کرد.

پس از صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ، «علی وایقان» در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس شناسایی می‌شود و پس از ساعت ها بازجویی به مقصد «دبی» انتقال داده می‌شود که از آنجا به ایران برگردانده می‌شود.

«لس‌آنجلس‌تایمز» در ادامه ضمن اشاره به نگرانی‌ها و دل‌نوشته‌های بستگان و خانواده آقای «وایقان» در آمریکا می‌نویسد که پیگیری بستگان این فرد برای آزادی و بازگشت وی به آمریکا  موجب شد که «اتحادیه آزادای‌های مدنی آمریکا» مسئله را به دادگاه گزارش دهد.

«دالی ام هی» قاضی ایالتی آمریکا پس از بررسی پرونده این شخص و با بیان اینکه خسارت وارده به «علی وایقان» جبران‌ناپذیر است به مقامات دولتی آمریکا دستور می‌دهد که «وایقان» از فرودگاه «دبی» به آمریکا بازگردانده شود چرا که این فرد ویزای آمریکا دارد و تا فوریه سال جاری معتبر است.

تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/
تصاویر/

ثبت دیدگاه