• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

رئیس‌جمهور: اگر برخی از حالت سنتی قرون پیش خارج نشوند، زنان آنها را به زور خارج می‌کنند

  • 14 اسفند 1395 - 21:05
رئیس‌جمهور: اگر برخی از حالت سنتی قرون پیش خارج نشوند، زنان آنها را به زور خارج می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای هستند که باید در برخی از مسائل مقداری از حالت سنتی چند قرن پیش خارج شوند و اگر خارج نشوند، زن‌ها آنها را به زور خارج می‌کنند. ما خوشحالیم که در صحنه ورزش، زنانمان افتخار مضاعف می آفرینند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (شنبه) در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو و قهرمانان سال ۱۳۹۴ در سالن اجلاس سران اظهار کرد: آیا خداوند همه عالم را برای مردها و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زن ها آفریده است. معلوم است که این حرف غلط است. اسلام دینی است که مرد و زن را دارای ارزش مساوی در کنار هم قرار می دهد. مگر فاطمه اطهر،  زینب کبری، مریم، ساره، هاجر، آسیه و آن همه زنان پر افتخار در طول تاریخ زنانی نبودند که درخشیدند و بار بزرگ مسئولیت را بر دوش گرفتند.

وی افزود:خوشحالیم که زنان پا به پای مردان در راهپیمایی ها، عزاداری ها، انتخابات، باشگاه ها و مسابقات، مدیریت جامعه و مناصب مدیریتی حضور پیدا کردند. آن دورانی که زن فقط آشپزی و بچه داری می کرد سپری شده است. البته این مسائل هم سر جای خود با اهمیت است، اما نمی توان وظایف زنان را تنها به درون خانه منحصر کرد.

 

ثبت دیدگاه