• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

رهبری خطاب به احمدی‌نژاد: من شما را دو سه سال تحمل کردم

  • 26 فروردین 1396 - 16:16
رهبری خطاب به احمدی‌نژاد: من شما را دو سه سال تحمل کردم

روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشته است: روز یکشنبه ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۰، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دوره دهم، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کابینه خود را در پوشش استعفا از کار برکنار و وی را به سمت مشاور اطلاعاتی خود منصوب کرد. خبرگزاری‌ها همان روز از مخالفت رهبری نظام با برکناری وزیر اطلاعات و ابقای وی با حکم حکومتی خبر دادند، اما این حکم از جانب محمود احمدی‌‌نژاد پذیرفته نشد و او با اصرار بر کنار گذاشتن وزیر و به منظور قبولاندن نظر خود اقدام به قهر و خانه‌نشینی کرد و پس از ۱۱ روز غیبت، در تاریخ یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ در جلسه هیأت دولت حاضر شد.

در ایامی که احمدی‌نژاد خانه‌نشینی را اختیار کرده بود، شخصیت‌ها و افراد مختلفی از علما و سیاسیون با هدف نصیحت و پایان بخشیدن به خانه‌نشینی و قهر او به دیدار وی رفتند که خبرهای این دیدارها کمابیش در میان اخبار رسانه‌ها و سایت‌های خبری منتشر شد. از جمله کسانی که در آن ایام به دیدار احمدی‌نژاد رفتند، آیت‌الله شیخ محمد یزدی رئیس اسبق قوه قضائیه و عضو شورای نگهبان بود که چند روز پس از این دیدار، در جلسه‌ای نتایج دیدار و گفت‌وگوی خود با احمدی‌نژاد را به صورت گزارش مشروح برای آن جلسه بیان کرد.

در بخشی از سخنان آیت الله یزدی آمده که احمدی‌نژاد در جلسه‌ای به رهبری گفته که «نظام اگر نتواند من را تحمل بکند! آقا هم گفتند که اگر نظام مسئولش من هستم که من تحمل کردم و شما را این دو – ‌سه ساله تحمل کردم.»

ثبت دیدگاه