• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کاندیداتوری جهانگیری در کنار روحانی جزو آخرین توصیه‌های “آیت الله” بود

  • 27 فروردین 1396 - 15:05
کاندیداتوری جهانگیری در کنار روحانی جزو آخرین توصیه‌های “آیت الله” بود

یک عضو هیئت رئیسه شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان نحوه تصمیم گیری برای کاندیداتوری اسحاق جهانگیری را شرح داد.

حسین مرعشی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نام نویسی اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از بحث های فراوان در شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان آقای دکتر روحانی به اتفاق آراء به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد که در همان جلسه اعضای شورای عالی معتقد بودند که باید از ظرفیت انتخابات برای معرفی چهره های اصلاح طلب نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: تاکید بر آن بود که در کنار آقای روحانی چهره های اصلاح طلبی نیز حضور داشته باشند تا هم از ظرفیت انتخابات برای معرفی چهره ها و شخصیت های اصلاح طلب استفاده شود و هم صدای اصلاح طلبان انعکاس وسیع تری داشته باشد. از طرفی با هر نوع خطری که بخواهد بن بستی ایجاد کند،  مقابله شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: شورای عالی این اختیار را به هیئت رئیسه داد و در جلسات هیئت رئیسه ۵ نفر از شخصیت های اصلاح طلب به عنوان افراد مناسب برای حضور در انتخابات تعیین شدند. این ۵ نفر آقایان جهانگیری، ظریف، زنگنه، بی طرف و ملک زاده بودند.

مرعشی در ادامه تاکید کرد: سایرین خودشان آمادگی نداشتند و آقای روحانی و آقای خاتمی در رفت و برگشت اطلاعات تاکید داشتند که فردی حتما در صحنه باشد تا این مسیر را با اطمینان پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه این لیست با بزرگان اصلاح طلب خارج از شورای عالی مانند علمای روحانیون مبارز نیز به مشورت گذاشته شد، افزود: در این رابطه به طور خاص با آقایان خاتمی، موسوی خوئینی ها و نوری صحبت شد و در همه موارد تاکید بر این بود که پس از صلاحدید آقای روحانی رئیس جمهور محترم اقدام شود.

این عضو هیئت رئیسه شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: در جلسه ای نیز جمعی متشکل از من، آقای موسوی لاری و آقای کمالی و بعضی دیگر از اعضای هیئت رئیسه در این رابطه صحبت شد و دیروز هم ما سه نفر طی جلسه ای با آقای روحانی به طور مفصل مباحث را مطرح کردیم و از آن لیست پیشنهادی اصلاح طلبان، آقای روحانی، آقای جهانگیری را مناسب دانستند و ایشان نیز بنا به خواست شورای عالی اصلاح طلبان، شخصیت های بزرگی مانند آقای خاتمی، آقای موسوی خوئینی ها، آقای نوری، آقای عارف و نهایتا با تائید آقای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

مرعشی همچنین گفت: تمام امکانات ما به صورت متحد برای پیروزی جبهه اصلاحات و اعتدالیون در کشور بسیج است و با وحدت کامل این مسیر مشترک را پیش می بریم.

وی تصریح کرد: این موضوع عصر دیروز نهایی شد و آقای جهانگیری نیز برای ثبت نام به وزارت کشور رفت. در عین حال این موضوع جزو آخرین توصیه های مرحوم آیت الله هاشمی بود که خوشبختانه با وحدت جبهه اصلاحات و با هماهنگی رئیس جمهور محقق شد و باید گفت که آیت الله هاشمی پیش از فوت خود از آقای جهانگیری به عنوان چنین گزینه ای اسم می بردند.

ثبت دیدگاه