• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تکذیب ادعاى عربستان درباره دستگیرى سه تن ازنیروهای سپاه

  • 30 خرداد 1396 - 0:05
تکذیب ادعاى عربستان درباره دستگیرى سه تن ازنیروهای سپاه

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با رد ادعای العربیه مبنی بر بازداشت سه نظامی ایرانی از سوی عربستان گفت: سه نفر با اسامی مشخص و اهل بوشهر که به ماهیگیری مشغول بودند توسط گارد ساحلی بازداشت شده‌اند که هیچ ادله که حکایت از نظامی بودن این سه فرد باشد، وجود ندارد.

العربیه مدعی شده که گشت دریایی عربستان ۳ نفر از نیروهای سپاه پاسداران را در نزدیکی میدان نفتی مرجان دستگیر کرده است

مجید آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در  واکنش به ادعای شبکه العربیه گفت: هنوز هیچ مقام رسمی عربستانی چنین ادعایی را مطرح نکرده است و صرفا شبکه العربیه آن را نقل کرده است.

مدیرکل مرزی وزارت کشور ادامه داد: دو قایق ما در آن محوطه حضور داشتند و هنوز به اثبات نرسیده که این دو قایق ما وارد آب‌های عربستان شده‌‌اند. البته در گذشته نیز چندین بار این اتفاق افتاده که بر اثر امواج قایق‌های صیادان ما و یا حتی عربستانی‌ها وارد آب‌های یکدیگر شده‌اند و دستگاه GPS برای کنترل ندارند.

او افزود: در روز حادثه یکی از قایق‌های صیادان ایرانی خراب شده و در اتفاقی که رخ داده نیروهای عربستانی به سمت شناور ما شلیک که بر اثر آن یکی از صیادان جان خود را از دست می‌دهد و ساعتی بعد این شناور به بندر بوشهر بازمی‌گردد.

آقابابایی در مورد قایق دوم گفت: سه نفر با اسامی مشخص و اهل بوشهر که به ماهیگیری مشغول بودند توسط گارد ساحلی بازداشت می‌‌شوند.  هیچ ادله که حکایت از نظامی بودن این سه فرد باشد، وجود ندارد چرا که این افراد کارگرانی بودند که با قایق‌های معمولی به صیادی می‌پرداختند.

مدیرکل مرزی وزارت کشور درباره آخرین اقدامات دیپلماتیک برای پیگیری این ماجرا اظهار کرد:‌متاسفانه به دلیل اینکه ما سفارت یا کنسولگری در عربستان نداریم ، اطلاعات و مدارک به وزارت امور خارجه ارائه شده و آنها از طرق مختلف در حال پیگیری مسئله هستند.

او با بیان اینکه دیپلمات‌های ما موضوع را از نیویورک پیگیری می‌کنند، گفت: به دلیل وضعیت خاص و عدم روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان، این موضوع از طریق سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در حال پیگیری است.

ثبت دیدگاه