• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

محکومیت گسترده شعار افراطیون علیه روحانی

  • 02 تیر 1396 - 21:02
محکومیت گسترده شعار افراطیون علیه روحانی

در جریان برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران، شماری از افراد تندرو علیه حسن روحانی، رئیس جمهور شعار سر دادند.

«روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک» از جمله شعارهایی بود که علیه روحانی سر داده شد.

گروه‌های تندرو همچنین علیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوره، علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز شعارهایی مانند «مرگ بر منافق و مرگ بر سازشکار» سر دادند.

این رخدادها با انتقادات مسئولان دولتی مواجه شده است.

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جمشید انصاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست و زهرا احمدپور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله مقاماتی هستند که سر دادن این شعارها را محکوم کرده‌‌اند.

حامیان روحانی بر این باور هستند که این گروه‌های تندرو از سوی نهادهای خاصی سازماندهی شده‌اند تا در روز قدس علیه روحانی شعار بدهند.

حملات علیه حسن روحانی از زمان رقابت‌های انتخاباتی شدت گرفته و در هفته‌های اخیر نیز تشدید شده است.

تحلیل‌گران می‌گویند حملات علیه روحانی به این دلیل تشدید شده که ابراهیم رئیسی، کاندیدای مورد حمایت کانون‌های قدرت بر خلاف تصور این مراکز، در انتخابات شکست خورده است و به همین دلیل کانون‌های قدرت از رای مردم به شدت عصبانی هستند و تلاش می‌کنند با ایجاد بحران، دولت روحانی را زمین‌گیر کنند.

روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال نزدیک به ۲۴ میلیون رای کسب کرد.

محکومیت گسترده

«شعار دهندگان علیه روحانی از کاسبان دوره تحریم خط می گیرند»

? غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه: حسن روحانی امروز در مراسم روز قدس از سوی عده ای “آخوند آمریکایی” معرفی شد. دراین باره، نکات زیر قابل توجه است:

? آنان که امروز حسن روحانی منتخب بخش قابل توجهی از مردم ایران را “آخوند آمریکایی” معرفی کردند؛ ادامه همان جریانی هستند که امام خمینی درباره شان می گفت در دوران مبارزات هر آخوند سیاسی را که با رژیم شاه مبارزه می کرد، “آخوند انگلیسی” معرفی می کردند.

? متحجران دیروزی انقلابی نماهای امروزی شده اند. دیروز در دوره مبارزه روحانیت و علمایی را زیر سوال می بردند که برای منافع ملی با استعمار انگلیس مبارزه می کردند و حالا با روحانیتی همانند حسن روحانی برخورد می کنند که بساط کاسبان تحریم را به هم ریخته و کاروکسب دلالان ارز و طلا و سکه را کساد کرده است.

♦️ دستور وزیر کشور برای شناسایی متخلفان و حاشیه سازان مراسم راهپیمایی روز قدس

بسمه تعالی
جناب آقای ذوالفقاری
معاون امنیتی و انتظامی
سلام علیکم
به دنبال وقوع اتفاقات ناگوار و وحدت شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس که میراث انسجام آفرین بنیانگذار انقلاب اسلامی می باشد و در جریان آن عده ای قانون ستیز مبادرت به حاشیه سازی علیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقامات کرده و حرکت عظیم ملت بزرگوار و شریف ایران را تحت الشعاع رفتار غیر انقلابی خود کردند، لازم است با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که ضمن تصریح مخالفت خود با اینگونه اقدامات ،آن را به ضرر کشور بیان فرمودند با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضائی اقدام نمائید.
عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور

علی مطهری: اهانت به رئیس جمهور از روی عناد صورت گرفت، منتظر رسیدگی قوه قضائیه هستیم

واکنش اینستاگرامی علی مطهری:

▪️شعارهایی که عده ای با برنامه ریزی قبلی علیه رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس سر دادند قطعا مصداق جرم است و اسناد آن نیز موجود است. باید ببینیم قوه قضائیه که به صرف احتمال وقوع جرم یک برنامه سخنرانی را در روز اربعین در مشهد لغو می کند اکنون که با یک جرم مشهود مواجه است چگونه رفتار می کند.

▪️دادستان تهران اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ است که آیا با تعقیب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه را نشان می دهد یا با چشم پوشی از آن، گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می دارد؟

▪️البته توهین هایی که به خود من شد مورد نظرم نیست چون معمولا این افراد مستضعف فکری هستند که با چند دقیقه صحبت با آنها و آگاهی از واقعیات، طرفدار می شوند و روبوسی می کنند، ولی توهین های به رئیس جمهور که از روی عناد صورت گرفت حتما باید پیگیری شود.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت:

?مرگ بر آخوند آمریکایی، مرگ بر منافق، مرگ بر دروغگو
? اینها بخشی از توهین‌ها به رییس جمهور در روز قدس توسط جماعتی بود که پایگاه در مسجد دارند .

سال گذشته که در راهپیمایی روز قدس حضور داشتم توهین‌های شرم آور همین جماعت را به آقای دکتر عارف شخصا شاهد بودم.

?ظاهراً جماعتی از تعبیر آتش به اختیار زیادی ذوق زده شده اند تا جاییکه ماموریت تفرقه افکنی درصفوف متحد ملت روزه دار علیه اسراییل را خودنویس کرده اند.
گرچه ممکن است (ابزارگونه) از عبارت ,آتش به اختیار, دریدگی یا درندگی نیز تفسیر و تأویل شود اما به یقین چنین برداشتی هرگز منطبق با منویات والای رهبری معظم نیست.
?جادارد بزرگان انقلاب و ائمه محترم جمعه در روشنگری شجاعانه موضع خود را نسبت به چنین رفتار انحرافی اعلام کنند تا جماعتی بنام انقلابیگری، فحاشی را در ایام مقدس ترویج نکنند.

? گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

‏?علی ربیعی عضو اسبق شورای عالی امنیت ملی: شعار دهندگان علیه روحانی خودجوش نبودند و دسترسی به اطلاعات رفت و آمد شخصیت ها داشتند.

بیانیه فراکسیون امید در محکومیت اقدامات افراطیون در راهپیمایی روز قدس

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدامات افراطیون در راهپیمایی روز قدس علیه روحانی را محکوم کرد:

?اخلالگری هماهنگ شده چند نفر از افرادی که امیدواریم هدفشان، تحت الشعاع قرار دادن مسئله امروز یعنی قدس عزیز و اسرائیل غاصب نبوده باشد، کام ملت ایران را تلخ و دل حامیان رژیم اشغالگر قدس را شاد نمود.

?چهره های انگشت شمار اما پر هیاهویی که منتخبان مردم در قوای مجریه و مقننه را، آن هم در حین همراهی با مردم در راهپیمایی روز قدس، آماج سخیف ترین اهانت‌ها و هتک حرمت‌ها قرار دادند، همان اقلیت مطلقی از تندروها هستند که پیش از این نیز هرگاه از تاثیر اراده اکثریت مردم و پیروزی گفتمان عقلانیت بر مشی افراط، خشمگین شده اند، ظهور و بروز رفتارهایشان در اقداماتی اینچنینی در جامعه آشکار شده است.

? اخلال در سخنرانی‌های بزرگانی نظیر مرحوم هاشمی و یادگار امام، اخلال در راهپیمایی ۲۲ بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه و اهانت به رئیس مجلس، حمله به سفارت عربستان و ایجاد هزینه های فراوان برای منافع و مصالح ملی و بسیاری دیگر از این دست اقدامات، همگی برخاسته از نگاه بسته و انحصار طلب کسانی است که جز با ابزار آشوب و توهین و تنش، نمی توانند راهی برای از میدان به در کردن رقبای خود در بازی سیاست بیابند و عجبا که هنوز یک ماه از روزی که ملت ایران دست رد به سینه این روشها زد نگذشته و بازهم شاهد اصرار جماعتی قلیل بر ادامه این تنش زایی ها هستیم.

?فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ضد منافع ملی که نشان دهنده وجود اراده هایی برای تضعیف دولت منتخب مردم است، به همه افرادی که تحت تاثیر برخی القائات مسموم و یا به منظور انتقام گیری از رای مردم، وارد این بازی خطرناک شده اند، هشدار می‌دهد که در شرایط حساس منطقه ای و جهانی، هرگونه تلاش برای تخریب دولتی که به پشتوانه آرای قاطع مردمی، کارآمدترین ابزار نظام در مجامع بین المللی است، خطایی نابخشودنی و آسیبی جبران ناپذیر به منافع ملی است.

?همچنین با توجه به نامشخص بودن سازمان دهندگان و مجریان و جریانهای پشت پرده این حرکت سخیف، فراکسیون امید مجلس شورای از تمامی دستگاه‌های مسئول امنیتی و قضایی و همه نهادهای نظارتی به طور جدی می‌خواهد که برای ایجاد امنیت روانی مردم و برطرف شدن شائبه های موجود درباره اهداف و اغراض پنهان این اقدام، نسبت به بررسی ماجرا و ارائه گزارشی از ماهیت و ریشه های آن اقدام نمایند. بدیهی است که درصورت مشخص شدن اغراض نامیمون و یا سازماندهی های ضد منافع و مصالح ملی، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، موضوع را تا شناسایی و مجازات عاملان آن پیگیری خواهد کرد.

اسماعیلی معاون اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور: به نظرشما صهیونیست ها و داعش چقدر باید هزینه می کردند تارسانه آمریکایی تیتر بزند: راهپیمایی روز قدس باشعار علیه روحانی برگزار شد

 

ثبت دیدگاه