• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

استاندار فارس: ۵ فروردین به عنوان روز نوع دوستی باید ثبت جهانی شود

  • 11 اردیبهشت 1398 - 11:42
استاندار فارس: ۵ فروردین به عنوان روز نوع دوستی باید ثبت جهانی شود

استاندار فارس گفت: روز ۵ فروردین باید در جهان به عنوان روز نوع دوستی ثبت شود زیرا مردم شیراز در این روز میهمان نوازی و نوع دوستی را نشان دادند.

عنایت الله رحیمی صبح چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس تاکید کرد: مسجد محوری در اوایل نظام اسلامی از اوایل انقلاب اسلامی از ارکان ساختار شهری و روستایی بوده است.

وی افزود: کانون‌های مساجد در طول سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند که نشان از پراهمیت بودن نقش این نهاد در زندگی کنونی مردم است.

استاندار فارس با ارائه یک پیشنهاد برای ثبت روز ملی ۵ فروردین به عنوان یک روز نوع‌دوستی و میهمان‌نوازی افزود: مساجد و کانون‌های مساجد در مهرورزی به حادثه‌دیدگان در خط مقدم بودند.

وی افزود: در حادثه سیل اخیر شیراز شاهد بودیم که مردم شیراز در کمک به حادثه‌دیدگان آنچنان از خود مهربانی و انسان‌دوستی نشان دادند که آوازه‌اش جهانی شد لذا این نوع دوستی ارزش جهانی شدن دارد. پیشنهادی که برای اعضای این شورا دارم این است که این روز به عنوان یک روز ملی ثبت جهانی شود.

در ادامه این نشست با پیشنهاد استاندار فارس موافقت شد اما پیشنهادهای دیگری نیز پیرو نامگذاری این روز از سوی دیگر اعضای شورا ارائه شد.

ثبت دیدگاه