• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

استاندار فارس: سیاست های دولت در راستای پاسخگویی به مطالبات کارگران است

  • 11 اردیبهشت 1398 - 23:47
استاندار فارس: سیاست های دولت در راستای پاسخگویی به مطالبات کارگران است

استاندار فارس گفت: برنامه های عملیاتی و سیاست دولت بر مبنای شعار سال و پاسخگویی به مطالبات کارگران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در همایش بزرگداشت روز کارگر، ضمن تبریک این روز به جامعه ارزشمند کارگری، تاکید کرد: فعالیت کارگران عزیز ثروت و سرمایه کشور است و گردش اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

استاندار فارس با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی دولت، بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین نامگذار سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید تلاش کرده‌ایم برنامه عملیاتی بر مبنای توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان ترسیم کنیم که پاسخگوی مطالبات به حق کارگران باشد.

وی ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، رونق تولید و سرمایه گذاری را از جمله این برنامه برشمرد و خاطرنشان شد: رونق تولید نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی یا اختصاص تسهیلات بانکی است که سبب افزایش تقاضا برای به کارگری افراد در مشاغل مختلف شده و با ایجاد رقابت زمینه افزایش دستمزد را نیز فراهم خواهد کرد.

استاندار فارس حفظ اشتغال موجود و توسعه واحدهای تولیدی فعال، کمک به واحدهای نیمه تعطیل برای رفع مشکلات آنها و احیا واحدهای تعطیل را استراتژی مدیریت ارشد استان فارس در راستای ایجاد اشتغال و همچنین تأمین امنیت شغلی کارگران دانست.

رحیمی همچنین به اجرای طرح‌های ضربتی با حمایت دولت اشاره کرد و گفت: طرح به علاوه یک که ایجاد یک شغل در بنگاه‌های اقتصادی استان، طرح صدور مجوزهای بدون نام برای سرمایه گذاران، طرح ستاد گلخانه‌ها در بخش کشاورزی، تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه گردشگری و فعالیت بیش از پیش کارگروه رفع موانع تولید از جمله این طرح‌ها و اقدامات است.

وی ادامه داد در طرح به علاوه یک تا کنون بیش از ۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است همچنین با اجرای طرح مجوزهای بدون نام ۷۰ طرح در بخش‌های مختلف تهیه شده که ۱۵ طرح در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته و در مرحله اجرا است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم جامعه کارگری از امتیازات حقوقی که شایسته آن است برخوردار باشد قطعاً باید بر مسئله ملی تولید تکیه کنیم، یادآور شد: توجه به سیستم سرمایه گذار، کارگر کارفرما و مصرف کننده در کنار هم و با دوری از یک جانبه گرایی از الزامات رونق تولید است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بسیاری از واحدهای در آستانه تعطیلی یا تعطیل شده از جمله کاشی حافظ، قند فسا، پاسارگاد سرام و استیل البرز به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی همچنین از تلاش‌های خالصانه و ارزشمند پاکبانان به ویژه در سیل اخیر خواهان تشکیل تعاونی مسکن برای پاکبانان خانه دار شدن آنها شد.

ثبت دیدگاه