• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

اعطای حکم تولیت آستان شاهچراغ به امام جمعه شیراز

  • 19 تیر 1399 - 22:25
اعطای حکم تولیت آستان شاهچراغ به امام جمعه شیراز

با حضور هیئت‌های امنا و اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) حکم تولیت این آستان توسط آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، به آیت‌الله لطف‌الله دژکام اعطا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، صبح پنجشنبه ۱۹ تیر و پیرو صدور حکم از سوی مقام معظم رهبری، جلسه هیئت‌های امنا و اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، در مدرسه علمیه رضویه شیراز برگزار و ضمن قدردانی از تلاش‌های آیت‌الله دستغیب و با قرائت حکم رهبر معظم انقلاب، تولیت و اداره امور حرم مطهر موقتا به آیت‌الله لطف‌الله دژکام سپرده شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخشی از این جلسه گفت: با کمال تاسف، کسالت آیت‌الله دستغیب موجب شد ایشان خدمت مقام معظم رهبری طی نامه‌ای درخواست واگذاری تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) را مطرح کنند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: مقام معظم رهبری طی بررسی‌هایی که داشتند، تاکید و دستور فرمودند کارها و امورات جاری حرم بر روی زمین نماند و به بنده حقیر امر فرمودند تا زمانی که تصمیم نهایی خود را در خصوص تولیت این آستان مقدس اعلام کنند، بنده حقیر امور تولیت را عهده دار شوم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز بنده به همراه هیئت‌های امنا و اجرایی این آستان مقدس خدمت، آیت‌الله دستغیب رسیدیم تا ضمن کسب اجازه، در جریان راهبردها و جهت‌گیری‌های موفق ایشان در مدیریت این آستان مقدس قرار بگیریم تا ضمن بهره گیری از آن، بتوانیم امور حرم مطهر را آنگونه که شایسته است تمشیت کنیم.

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد که در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب درخصوص تحقق مفهوم سومین حرم اهل بیت(ع) گام های موثری برداشته شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری و تولیت سابق آستان مقدس شاهچراغ(ع) نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به موفقیت آیت‌الله دژکام در مسیر خدمتگزاری و عمران و آبادانی آن آستان مقدس، نظام جمهوری اسلامی و حضور رهبری فرزانه در راس آن را یک نعمت الهی دانست.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب با یادآوری اینکه از نزدیک در مجلس خبرگان رهبری شاهد انتخاب مقام معظم رهبری بوده است، گفت: بنده از نزدیک شاهد بودم که چگونه خداوند، قلوب اعضای مجلس خبرگان رهبری را به سمت ایشان متمایل کرد و گذشت زمان نیز بارها نشان داده این خلف صالح امام راحل، تا چه میزان در رهبری این جامعه و انقلاب موفق بوده است.

او اضافه کرد: حدود ۶ سال و نیم پیش از این، رهبر معظم انقلاب به بنده امر فرمودند تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) را بر عهده بگیرم و بنده امر ایشان را در حکم حضرت ولیعصر(عج) می‌دانم و از آن تبعیت کردم.

آیت‌الله دستغیب با قدردانی از کارکنان و خدام این آستان مقدس، خاطرنشان کرد: از دوسال قبل با توجه به کسالت قلبی و مشغله زیاد، بنابر توصیه پزشکان احساس کردم که از بار مسئولیت‌های خود بکاهم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، واگذاری تولیت به آیت‌الله دژکام را حاکی از تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب دانست و اضافه کرد: قطعا جمع بین نمایندگی ولی فقیه و تولیت این آستان مقدس، می تواند با همکاری نخبگان و عامه مردم به پیشرفت بیش از پیش امور کمک کند.

ثبت دیدگاه