• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امسال ۳۵ محکوم غیرعمد مالی از زندان شیراز آزاد شده‌اند

  • 18 شهریور 1399 - 10:55
امسال ۳۵ محکوم غیرعمد مالی از زندان شیراز آزاد شده‌اند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ زندانی مالی با همت خیرین انجمن حمایت زندانیان، از زندان‌های شیراز آزاد شده‌اند.

حیدر آسیابی در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با تاکید بر تسریع در روند تکمیل فاز دوم مجتمع فرهنگی این انجمن، افزود: هدف از راه‌اندازی مجتمع فرهنگی انجمن حمایت زندانیان، حفظ کرامت انسانی خانواده زندانیان و ارتقای سطح برنامه‌های آموزشی برای افراد تحت پوشش است و باید با سرعت عمل بیشتری تکمیل پروژه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، آسیابی یادآور شد: خوشبختانه با همت اعضای هیئت مدیره و خیرین در انجمن حمایت، اقدامات گسترده‌ای در راستای حمایت از خانواده‌های بی بضاعت زندانیان انجام شده و باید این فعالیت‌ها تداوم یابد.

آسیابی گفت: اصلاح و تربیت و نگهداری زندانیان، رسالت سازمان زندان‌هاست و حمایت از خانواده‌های بی بضاعت زندانیان از فرایندهای مهم اصلاح و تربیت است که انجمن حمایت باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری در زمینه خودکفایی خانواده‌ها، آموزش، مشاوره و فعالیت‌های فرهنگی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تأکید کرد: انجمن حمایت از زندانیان باید به سمت جذب خیرین، سرمایه گذاران و فعالیت‌های اشتغال پایدار حرکت کند.

فرماندار شیراز نیز در این جلسه گفت: با اجرای طرح خورشید خانه در دستگاه‌های اجرایی شیراز و با همکاری دفتر امور زنان و خانواده فرمانداری، در نظر است مبالغ کمک جمع آوری شده برای آزادی زندانیان مالی با اولویت زنان زندانی درنظر گرفته شود.

محمدرضا امیری افزود: با همت خیرین، کمک‌های مؤمنانه برای اقشار بی بضاعت جامعه در سطح گسترده انجام شده و بخشی از این کمک‌ها نیز باید برای خانواده‌های زندانیان نیازمند و آزادسازی زندانیان بدهکار مالی درنظر گرفته شود.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز ضمن قدردانی از نیکوکاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۰۰۰سبد کالا بین خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت توزیع شده و این کمک‌های انسان دوستانه معیشتی همچنان ادامه دارد.

محمود قربانی افزود: تعداد ۱۱۵۰دانش آموز از فرزندان زندانیان، زیرپوشش خدمات حمایتی انجمن قرار دارند و برای سال تحصیلی جدید نیز مبلغ ۲میلیون ریال کمک نقدی به منظور کمک هزینه تحصیلی برای هر یک از دانش آموزان و مبلغ ۵میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان به حساب سرپرست خانواده‌ها واریز می‌شود.

ثبت دیدگاه