• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

یادواره شهدای تیپ ۵۵ هوابرد در شیراز برگزار می‌شود

  • 06 مهر 1399 - 21:37
یادواره شهدای تیپ ۵۵ هوابرد در شیراز برگزار می‌شود

فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد اعلام کرد که همزمان با هشتم مهرماه؛ روز هوابرد، یادواره شهدای سرافراز این یگان نظامی برگزار خواهد شد.

سرهنگ بابک زرین کلاه یکشنبه ۶ مهرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یادواره ۲۳۵۰ شهید گلگون کفن، ۱۲۷۰۰ جانباز و ایثارگر والامقام و ۱۱۶۲ آزاده سرافراز تیپ ۵۵ هوابرد همزمان با هشتم مهرماه، روز هوابرد، با حضور خانواده معزز شهدا، مسئولان کشوری و لشکری در تیپ ۵۵ هوابرد برگزار می‌شود. 

او افزود: دفاع مقدس همواره یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های دلاورمردانی است که همه چیز خود را فدای دفاع از میهنشان کردند و جاودانگان تاریخ شدند. همان‌هایی که بدون هیچ گونه چشم داشت راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

زرین کلاه ادامه داد: در این میان تیپ ۵۵ هوابرد یکی از یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش بود که در دفاع‌ مقدس و مقابله با دشمن بعثی با رشادت‌ها و جانفشانی‌های خود، نقش پررنگی در اجرای عملیات‌های متعدد آفندی و پدافندی داشت. 

این مقام نظامی گفت: تیپ ۵۵ هوابرد ۱۴ ماه قبل از آغاز جنگ در جبهه‌های غرب و غائله کردستان حضور داشت و بطور کلی چون یگان واکنش سریع بود در تمام عملیات‌ها و ماموریت‌های آفندی و پدافندی حضور فعال داشت، بطوریکه در طول جنگ تحمیلی ۸۶۱ بار جابجایی تاکتیکی از جبهه‌های غرب تا جنوب و جنوب غرب داشته و به همین دلیل تیپ ۵۵ هوابرد را به مثابه دست بلند فرماندهی در بسیاری از عملیات‌ها معرفی می‌کنند.

ثبت دیدگاه