• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نماز جمعه ۱۶ آبان‌ در ۵۵ شهر فارس برگزار نمی‌شود

  • 15 آبان 1399 - 16:30
نماز جمعه ۱۶ آبان‌ در ۵۵ شهر فارس برگزار نمی‌شود

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نماز جمعه ۱۶ آبان ۹۹ در شیراز و ۵۴ شهر دیگر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، چهارشنبه ۱۴ آبان ماه در گفت‌ و گو با ایرنا ابراز داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز،نمازجمعه ۲۵شهرستان این استان از جمله شیراز همچنان تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: نماز جمعه در زرین‌دشت، فراشبند، بختگان، رستم، سرچهان، مهر، لامرد، لارستان،خنج، گراش و توابع آنها یعنی مجموعا ۱۰ شهرستان برگزار می‌شود.

ملک‌مکان از تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

ثبت دیدگاه