• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

استاندار فارس: برخی چشم‌های خود را به روی اقدامات انجام شده در این استان بسته‌اند

  • 21 آبان 1399 - 7:03
استاندار فارس: برخی چشم‌های خود را به روی اقدامات انجام شده در این استان بسته‌اند

استاندار فارس، با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص روند صنعتی شدن استان فارس گفت: طی سال‌های اخیر شاهد اقدامات و موفقیت‌های قابل توجهی در جهت توسعه صنعتی استان بوده‌ایم اما عده‌ای این اقدامات را نادیده می‌گیرند.

عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: به نظر می‌رسد با این انتقادها به نوعی اقدامات و تلاش‌های نظام نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: تا قبل از انقلاب در استان فارس یک پالایشگاه، یک پتروشیمی، یک صنایع الکترونیک، یک کارخانه سیمان و سه یا چهار کارخانه وجود داشت و از ابتدای پیروزی انقلاب تعداد کارخانه‌های سیمان به عدد ۱۱ و کارخانه فولاد فولاد به عدد سه رسیده است.

وی اظهار داشت: کسانی که چنین اقدامات و موفقیت‌هایی را نمی‌بینند چگونه می‌خواهد به مردم خدمت کنند.

او تصریح کرد: قبول داریم که روی صنعت استان آنگونه که باید کار نشده است و این استان یک عقب ماندگی تاریخی صنعتی دارد اما علت این عقب ماندگی صنعتی هم این است که استراتژی توسعه فارس بر مبنای کشاورزی تعریف شده بود و امروز که به این ضرورت رسیده‌ایم که در کنار استفاده از مزیت‌های نسبی خود باید به سمت صنعت نیز برویم گام‌های خوبی در این جهت برداشته شده است.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که در سایه همدلی، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس در استان روند صنعتی شدن استان شتاب گیرد.

تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر کشورمان در دنیا بی‌سابقه است

استانداری فارس، تحریم‌های ظالمانه تحمیل شده به کشورمان را در تاریخ اقتصادی دنیا بی‌سابقه دانست و گفت: مردم ما با اقتدار و ایستادگی طی این سال‌ها این فشارها را تحمل کردند و امروز نیز پیروزی نزدیک است و در گام نخست این موفقیت دیدیم که فردی که با مردم ایران دشمنی داشت نتوانست مجددا بر مسند قدرت بنشیند و فشارها را تشدید کند.

رحیمی افزود: تلاش همه دولتمردان و خدمتگزاران نظام در قوای سه‌گانه در جهت کاستن از آسیب‌پذیری اقتصاد کشور است تا بتوانیم از با تکیه بر تولید داخلی اقتصاد کشور را تقویت کنیم و به سمتی برویم که بتوانیم در جامعه اقتصادی بین‌الملل به جای تابع شرایط بودن بر شرایط حاکم باشیم.

وی اظهار داشت: برای موفقیت در این راه باید ضمن تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، در جهت دانش‌بنیان کردن اقتصاد و و کوشش در جهت تنوع بخشیدن به تولیدات و درآمد کشور گام برداریم.

دستگاه‌های اجرایی از مواد ضدعفونی کننده تولید داخل استان استفاده کنند
استاندار فارس، با اشاره به اینکه الکل تولید شده در استان باید ابتدا در اختیار تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده استان قرار گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها موظفند از تولیدات استان در زمینه مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.
رحیمی ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، میزان تولید مواد ضدعفونی کننده در استان اندک بود که با حمایت مدیریت استان و از خودگذشتگی تولید کنندگان بخش خصوصی، این کمبود جبران شد و امروز تولید الکل در فارس سه تا چهار برابر شده است.
او گفت: در بحث ارائه مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت به تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده، مدیریت استان حمایت‌های لازم را از تولید کنندگان خواهد داشت و پیگیری برای تفویض این اختیارات به دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تداوم خواهد یافت.

ثبت دیدگاه