• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مجلس به توزیع عادلانه ثروت کمک کند

  • 17 دی 1399 - 8:22
مجلس به توزیع عادلانه ثروت کمک کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس این توقع که مدیران و برنامه ریزان کشور حقوق این مردم را به واسطه نجابت و آرامشی که دارند نادیده نگیرند و ان‌شاالله مجلس کمک دهد تا عدالت در همه شئونش ازجمله توزیع عادلانه ثروت در کشور محقق شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چشم امید همه مردم به اهل بیت(ع) است، گفت: تا امروز رزق و روزی مادی و معنوی ملت ایران به برکت وجود امام رضا(ع) رسیده است و می رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام گفت: عموما شیعیان توفیقاتی که پیدا می کنند به خاطر احترام گذاری به اهل بیت(ع) است و این مورد زمینه مهم توفیق است و امیدواریم عنایت اهل بیت شامل حال ما باشد.

او افزود: از باب اینکه یک تغییر روالی در مجلس جدید به وجود آمده توقعات از مجلس جدید نیز به مراتب بیشتر است و در استان فارس که همه سر سفره حضرت احمدابن موسی(ع) نشسته ایم، از ابعاد مختلف ما نیز از مجلس محترم انتظار داریم که حرکتی ایجاد شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه استان فارس ظرفیت های ویژه ای داشته و دارد و مردمان این خطه اهل ادعا و توقع نیستند و بی سروصدا کار را پیش می برند، گفت: ادعا نداشتن و کار کردن بسیار ارزشمند و این روحیه در شیراز از اطراف آن بیشتر است که در بی ادعایی بسیار تلاش می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و ارقام مقایسه که می کنیم عموما در شیراز حرکت ها خودجوش و مردمی‌ست بدون اینکه بخواهند بار را بر روی دوش مدیران و مسئولان بگذارند؛ این مزیت مردم این منطقه محسوب می‌شود، ولی از طرفی این توقع هم وجود دارد که مدیران و برنامه ریزان کشور حقوق این مردم را به واسطه نجابت و آرامشی که دارند نادیده نگیرند و ان‌شاالله اگر مجلس کمک دهد تا عدالت در همه شئونش ازجمله توزیع عادلانه ثروت در کشور محقق شود، این جهت نیز تامین می شود.

امام جمعه شیراز گفت: اینکه ۱۶ میلیون سفر درون شهری و برون شهری به قصد زیارت شاهچراغ در طول سال انجام می‌شود کاملا معنادار است و نشان از محوریت و اهمیت این بارگاه مقدس دارد و ما توقع داریم اگر دوستانی هستند که آن ارزش معنوی را متوجه نمی شوند لااقل از این جهت حرم را مدنظر قرار دهند که اگر آبادی دنیا را می خواهید راهش در توجه ویژه به عمران و آبادانی و از بن بست خارج شدن این حرم است و اگر ما آخرت را بخواهیم باید به اهل بیت توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در بودجه سال گذشته عددی که برای حمایت از حرم های مطهر پیش بینی شده بود بسیار ناچیز و ناکافی بوده، باید تعاملات تاریخی حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شهر شیراز که حوزه فرهنگی ماست با دیگر کشورها و مناطق دنیا احیا شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه یکی از شخصیت‌های مدفون در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، فرماندار حیدرآباد هند بوده است، گفت: این یعنی ما در یک منطقه جغرافیایی وسیع نفوذ معنوی داریم و ظرفیت این ارتباطات را از دست داده ایم و کاری نمی کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: اگر این ظرفیت ها را حمایت کنند قابل توسعه دادن است. خدا می داند چقدر از امکانات ما در خارج از کشور ضایع می شود که فقط با ارتباط با مجموعه های حرم مطهر قابل احیا است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه از لبنان، عمان، عراق، سوریه و سایر کشورها زائر داریم، گفت: در شیراز توریسم پزشکی هم میدان دارد و می آیند و کارهای درمانی خود را انجام می دهند.اگر می خواهیم این ظرفیت ها فعال شود حمایت لازم دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در قدم اول خود به تنهایی نمی توانیم این کارها را انجام دهیم اما بعد از حمایت مجموعه کم کم جواب می دهد و مستقل کار خواهد کرد، گفت: تلاش کنیم هم در بودجه سال پیش رو این مسئله لحاظ شود و هم سرفصلی باز شود تا بتوانیم در ادامه هم به خوبی کار کنیم.

ثبت دیدگاه