• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

استاندار فارس، سرپرست شهرداری صدرای شیراز را منصوب کرد

  • 06 بهمن 1399 - 12:16
استاندار فارس، سرپرست شهرداری صدرای شیراز را منصوب کرد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: با انحلال شورای شهر جدید صدرای شیراز،استاندار فارس،بهزاد پرنیان شهردار سابق صدرا را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر جدید منصوب کرد.

پرویز کهندل دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات حل اختلاف استان در اجرای ماده ۹۱ قانون شوراها صلاحیت پیشنهاد انحلال شوراها را به هیات حل اختلاف مرکزی مستقر در تهران را دارد که این پیشنهاد پذیرفته و شورای شهر جدید صدرا منحل شد.

وی گفت: به دنبال اختلافات و مشکلاتی که در شورا و شهرداری شهر جدید صدرا بوجود آمد و استعفای اعضای شورا،پیشنهاد انحلال این شورا از سوی هیات حل اختلاف استان به هیات حل اختلاف مرکزی ارایه شد که نهایتا پیشنهاد انحلال شورای شهر صدرا ابتدای بهمن ماه ۹۹ به استانداری فارس ابلاغ شد.

کهندل اضافه کرد: از تاریخ ابلاغ این مصوبه،شورای شهر صدرا عملا منحل شد و استاندار فارس طبق ماده ۹۹ قانون شوراها به عنوان جانشین شورای شهر صدرا عمل خواهد کرد و تمام وظایف و اختیارات و ۳۴ وظیفه‌ای که در ماده ۸۰ قانون شوراها برای این نهاد در نظر گرفته شده به استاندار تفویض خواهد شد.

وی با بیان اینکه با انحلال شورای شهر صدرا، شهرداری که از سوی اعضای شورای شهر صدرا پیشنهاد شده بود عملا دیگر اختیار و یا حق هیچ گونه امضایی نخواهد داشت، گفت: روز گذشته یکشنبه ۵ بهمن ماه ۹۹ بهزاد پرنیان شهردار سابق شهر جدید صدرا مجددا به عنوان سرپرست شهرداری این شهر منصوب و حکم وی نیز صادر و ابلاغ شد.

وی بر این موضوع که تمام فعالیت های شهرداری صدرا اکنون با نظارت مستقیم استاندار فارس انجام خواهد شد،افزود: اقداماتی ازجمله ابلاغ نامه‌ها،بودجه، تفویض اختیارات، هرگونه معامله ای،اجاره، برگزاری هرگونه مناقصه و مزایده و … که بایستی طبق بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون شوراها در شورا مصوب شود باید به تایید استاندار فارس برسد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس اضافه کرد: تا برگزاری انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ و انتخاب اعضای جدید شورا که عملا از اول  شهریور سال آینده بر کرسی تصمیم گیری خواهند نشست و شهردار مورد نظر اکثریت این اعضا پیشنهاد شود استاندار به عنوان جانشین شورای شهر صدرا خواهد بود.

کهندل بیان کرد: بزودی نماینده جانشین شورای شهر صدرا در کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون هم عرض ماده ۱۰۰ توسط استاندار فارس به عنوان نماینده وی معرفی و در این جلسات حاضر خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۷۷ قانون شوراها در زمانی که این نهاد منحل می‌شود فردی که به نمایندگی از شورای شهر در کمیسیون ماده ۷۷ حاضر می شود بایستی توسط شورای شهرستان انتخاب شود که نماینده صدرا بزودی توسط شورای اسلامی شهرستان شیراز انتخاب خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر شورای اسلامی چهار شهر استان فارس شامل مرودشت،گراش، خیرآباد و صدرا منحل شده‌ است و استاندار فارس به عنوان جانشین این شوراها اقدامات را مدیریت می کند.

شهر جدید صدرا در غرب شیراز واقع شده است.

ثبت دیدگاه