• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فرماندار شیراز: اقدامات دولت با توجه به شرایط سخت کم‌نظیر است

  • 24 بهمن 1399 - 10:40
فرماندار شیراز: اقدامات دولت با توجه به شرایط سخت کم‌نظیر است

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا، تاکید کرد که اقدامات و خدمات دولت با توجه به شرایط سخت کنونی، کم‌نظیر بوده است.

محمدرضا امیری در آیین افتتاح آموزشگاه ۹ کلاسه خیر ساز مرحوم هنر پرداز روستای کفری جمال آباد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم به فرمایش رهبرمان که آینده روشن و از آن ماست. این انقلاب گذشته پر افتخار ملت ایران را احیا کرده است و استمرار خواهد داشت و همه ما وظیفه خود می‌دانیم آرمانهای بلند امام راحل و ملت ایران را زنده نگه داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از فرمانداری شیراز، امیری آموزش و پرورش را یکی از اولین نهادهای اجتماعی برشمرد که نقش محوری در انتقال ارزشهای اجتماعی، آداب و رسوم و دانش و در یک کلام نقشی محوری در *انتقال فرهنگ* را برعهده دارد و بستر این انتقال، مدرسه است که خانه دوم ماست و علاوه بر ابتدایی‌ترین کارکرد خود که آموزش سواد خواندن و نوشتن است، امروزه کارکردهای گسترده‌ای همچون آموزش سواد عاطفی، سواد ارتباطی، رسانه‌ای، رایانه‌ای، تربیتی و غیره را نیز به خود گرفته است.

 امیری مدرسه را مهمترین بستر تربیت سرمایه انسانی برشمرد که شخصیت *کودکان و نوجوانان به عنوان اصلی ترین سرمایه های انسانی جامعه* در آن شکل می‌گیرد و یقیناً چنین مأموریت اساسی آموزش و پرورش نیازمند فضای مناسب است، که بحمدالله ما امروز شاهد افتتاح یکی از این فضاهای آموزشی هستیم.

خیرین سرمایه های اجتماعی جامعه هستند

 رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز ضمن قدردانی از مشارکت ارزشمند *خانواده های بزرگوار هنر پرداز و جمال آبادی* در این کار خیر، از خیرین به عنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و افزود: تعامل سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه‌های انسانی منجر به ایجاد جامعه‌ای دانش محور و توانمند خواهد شد که آینده این کشور را به زیبایی رقم خواهد زد و به بیان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، همین کودکان و نوجوانان آینده سازان این کشور خواهند بود.

رئیس شورای اداری شهرستان بار سنگین ماموریت مهم زیربنایی و زیرساختی تربیت کودکان و نوجوانان را بر عهده بخش *دیگری از سرمایه‌های انسانی، یعنی معلمان* دانست که مجریان و سربازان خط مقدم حیطه دانش، آموزش و پرورش هستند و افزود: همه ما با وظایف سنگین آموزگاران و دبیران آشنا بوده و هستیم، اما امسال و در شرایطی که کرونا به جامعه تحمیل کرد، سنگینی این بار مسئولیت را دوچندان لمس کردیم که وظیفه خود می‌دانم صمیمانه از جامعه فرهنگیان قدردانی کرده و *به مادرانی که در شرایط شیوع بیماری کرونا،* تعطیلی مدارس و آموزش مجازی، مسئولیت سنگین آموزش فرزندان را در کنار تمام مسئولیت‌های پیشین خود به خوبی عهده دار شده‌اند، خداقوت بگویم.

اقدامات کم‌نظیر دولت در شرایط سخت

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به مدیریت شایسته بیماری کرونا در استان فارس و شهرستان شیراز، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تمام کشورهای مدعی پیشرفت و توسعه در مقابل بیماری کرونا به زانو درآمده اند، در کشور ما که تحت شدیدترین و بی سابقه ترین تحریم های بین المللی در تاریخ دنیا است، شاهد هستیم که با مدیریت خوب دولتمردان و همراهی و مشارکت ارزشمند مردم و اصناف شریف، روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان فارس از متوسط دنیا هم پایین تر است. 

محمدرضا امیری اقدامات دولت در راه اندازی *شبکه گسترده شاد* را قابل تقدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دولت، ایجاد فرصت استفاده از فضای مجازی و بستر گفتمان برای مردم است.

فرماندار شیراز با قدردانی از زحمات معلمان و جامعه فرهنگیان که با هیچ وسیله مادی قابل جبران نیست، ابراز خشنودی کرد که با پیگیری های وزیر آموزش و پرورش و حمایت دولت، هم در بخشهای محتوایی و هم در بخش های نیروی انسانی اقدامات در خور توجهی صورت گرفته است که استخدام نیروهای حق التدریس و پرداخت کامل مطالبات آنان از این جمله است.

ثبت دیدگاه