• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

استاندار فارس: مصادیق فرار مالیاتی شناسایی شوند

  • 23 اسفند 1399 - 21:36
استاندار فارس: مصادیق فرار مالیاتی شناسایی شوند

استاندار فارس گفت: اخذ مالیات از مودیان مالیاتی شناخته شده و خوش حساب باید همچون گذشته با تعامل و رعایت قوانین ادامه یابد اما باید نسبت به شناسایی آن دسته از افراد و بخش‌هایی که از پرداخت مالیات شانه خالی کرده‌اند و فرار مالیاتی دارند نیز اقدام شود.

عنایت‌الله رحیمی، شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در شیراز افزود: در زمینه اخذ مالیات که رقم اصلی افزایش درآمدهای استان را تشکیل می‌دهد تاکید ما روشن کردن نقاط تاریکی است که تاکنون برای دریافت مالیات به سراغ شان نرفته‌ایم.
وی، ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون بودجه، این کوشش‌ها را زمینه ساز حرکت استان با شتاب بیشتر به سمت توسعه و آبادانی دانست.
او اظهار داشت: در زمینه مولد سازی و فروش اموال مازاد به عنوان یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد و تامین بودجه نیز با این معضل مواجه هستیم که ارزش گذاری املاک در زمان تورم و افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاده و امروز که شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم فروش این املاک به دلیل بالا بودن قیمت‌ آنها با مشکل مواجه شده است.
استاندار فارس از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در چارچوب قانون به رفع این مشکل بپردازند و از این ظرفیت بودجه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت مطالبات کارکنان خود استفاده کنند.
رحیمی، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ گفت: اعضای شورای برنامه‌ریزی به عنوان افرادی که مرجع رجوع هستند مردم را به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات رهنمون شوند چرا که رشد مشارکت زمینه ساز حفظ منافع ملی و تقویت و استمرار نظام است.
او افزود: باید افراد توانمند و متخصص را تشویق به شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا کنیم چرا که با آمدن افراد جدید خون تازه‌ای به رگ شهرها تزریق  و گامی در راستای عمران و آبادانی برداشته خواهد ‌شد.

ثبت دیدگاه