• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مسئولان فارس: قدردان یاری ارتش در سیل و کرونا هستیم

  • 30 فروردین 1400 - 15:21
مسئولان فارس: قدردان یاری ارتش در سیل و کرونا هستیم

آیین رژه گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی روز یکشنبه با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در شیراز به صورت رژه یگان‌های موتوری برگزار شد؛‌آیینی که در آن مسئولان استان ضمن اشاره به اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی، از یاری ارتشیان در زمان سیل و شیوع کرونا قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا،  نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در سخنانی در این آیین، اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح را سدی در مقابل دشمنان دانست و گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ارتشیان سربلند، در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، عظمت، عزت، اقتدار و توانمندی خود را به رخ دشمنان می‌کشانند.
آیت الله لطف‌الله دژکام افزود: ارتش و دیگر نیروهای مسلح افتخار دارند که تحت فرماندهی فرمانده کل قوا در عرصه‌های مختلف در خدمت کشور و ملت بزرگ ایران باشند.
وی ادامه داد: بنیان مرصوص و استحکام ارتش جمهوری اسلامی ایران را خدای متعال دوست ‌دارد چرا که هر گامی که در راه عزت و عظمت کشور برداشته می‌شود، خدمت در راه خدا و برای اسلام است.

ارتش امروز مردمی‌تر و مقتدرتر
استاندار فارس نیز در سخنانی در این آیین، ارتش جمهوری اسلامی را ارتشی منظم، مقتدر، شجاع و دارای روحیه تواضع دانست و گفت: امروز نیز ارتش در سایه رهنمودهای فرمانده کل قوا مردمی‌تر، مقتدرتر و آماده‌تر از هر زمان دیگری آماده دفاع از کشور، انقلاب و منافع ملی است.
عنایت‌الله رحیمی افزود: امروز افتخار حضور در کنار سربازان، افسران، درجه داران و امیرانی را داریم که به حق مدافع منافع و مواضع مردم در جای جای این میهن پهناور در خشکی، دریا و آسمان هستند.
او اظهار داشت: می‌بالیم به وجود شریف تمام عزیزان ارتشی، نظامی و امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی که با اخلاص در خدمت ملت بزرگ کشورمان هستند.
وی ادامه داد: قدردان همت بالا و کوشش ارتش در یاری رساندن به مجموعه دولت در استان فارس در حوادثی همچون سیل، زلزله و در مقطع کنونی نیز در مقابله با بیماری کرونا هستیم.

پاسخ نیروهای مسلح به تعرض دشمن کوبنده خواهد بود
ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم، با اشاره به آمادگی ارتش جمهوری اسلامی برای دفاع از ایران اسلامی گفت: پاسخ نیروهای مقتدر مسلح کشورمان به هرگونه تعرض دشمن کوبنده و قاطع خواهد بود.
امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی‌ها و رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی افزود: امروز نیز ارتشیان سرافراز در کنار آمادگی و هوشیاری برای دفاع از میهن اسلامی خویش، در عرصه‌های مختلف آماده خدمت هستند.

از سوی دیگر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با صدور بیانیه‌ای، ۲۹ فروردین  روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.
در این بیانیه آمده است:‌نیروهای سرافراز ارتش در سالیان اخیر از یک سو در دفاع سلحشورانه از مرزها و ایجاد امنیت پایدار  در سراسر میهن اسلامی و از سوی دیگر در خدمت رسانی به مردم در مقاطع و بحران‌های مختلف مانند سیل و زلزله همواره حاضر بوده و به ویژه در یکسال گذشته با ورود موج همه‌گیری ویروس کرونا، با اقدام‌های جهادی و نویدبخش در مبارزه با این ویروس به یاری ملت بزرگ ایران و کادر درمانی کشور شتافته‌اند.
این بیانیه می افزاید: امروز و با گذشت ۴۲ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نیروهای سه گانه ارتش همچنان با اطاعت  از فرامین فرمانده معظم کل قوا به عنوان پشتوانه برگ نظام نقش آفرینی می‌کنند و مشت محکم و آهنین ملت مبارز ایران در مقابل استکبار جهانی خواهند بود.

ثبت دیدگاه