• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بیش از ۹ هزار شعبه رای‌گیری در فارس پیش‌بینی شده است

  • 06 اردیبهشت 1400 - 14:29
بیش از ۹ هزار شعبه رای‌گیری در فارس پیش‌بینی شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان گفت: ۹ هزار و ۲۵۵ شعبه رای‌گیری برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان پیش‌بینی شده است.

سید احمد احمدی‌زاده دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد چهار هزار و ۵۵۵ شعبه مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و ۷۰۰ شعبه مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
وی، با اشاره به پیش‌بینی حدود ۹ هزار صندوق رای ثابت و سیار در استان ادامه داد: افزون بر ۱۰۰ هزار نفر نیز در استان دست اندرکار برگزاری انتخابات خواهند بود.
او اظهار داشت: برای انتخابات شوراهای شهر در ۱۱۵ شهر استان در مجموع سه هزار و ۲۹۸ نفر و در ۲ هزار و ۲۹۸ روستا و ۲۶۶ تیره عشایری حدود ۱۴ هزار و ۱۱۵ نفر اقدام به ثبت نام کردند.
وی گفت: در بحث ثبت نام داوطلبان و به حد نصاب رسیدن تعداد آنها در چند شهر کوچک استان و ۱۲۲ روستا تعداد به حد نصاب نرسید که به جز موارد انصرافی، در بحث رد صلاحیت‌ها به دنبال رایزنی برای افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در حوزه اجرا و برگزاری انتخابات افزود: امیدواریم با توجه به همکاری و تعامل خوب بین دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، قضایی، در حوزه اجرا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند باشیم.
وی، با بیان اینکه مبنای ما در انتخابات، امانت‌داری، بی طرفی و عمل به مر قانون است گفت: هیچ مدیر و دستگاه دولتی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبان استفاده کند و آنچه که از مسئولان دستگاه‌های دولتی انتظار داریم این است که از امکانات و ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده کنند.
او گفت: به منظور افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، گروه‌های سیاسی، اصناف مختلف و افراد تاثیرگذار بهره  خواهیم برد.
وی افزود: از آنجا که با توجه به شیوع ویروس کرونا، یکی از دغدغه‌های شهروندان می‌تواند مباحث بهداشتی باشد، تمهیدات لازم اندیشیده شده است که در شعب رای گیری تمام امکانات بهداشتی باشد.
رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: با اتفاقاتی که در سطح بین‌الملل در حال شکل‌گیری است هم در بحث برجام و هم رفع تحریم‌ها، انتظار می‌رود که با ایجاد امید در مردم نسبت به آینده، زمینه برای مشارکت شهروندان در انتخابات فراهم شود.
احمدی زاده گفت: در بحث اعلام نتایج تایید صلاحیت‌ها نیز هیات نظارت به زودی نتیجه را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند و داوطلبان تایید صلاحیت نشده، چهار روز فرصت دارند که اعتراض و شکایت خود را تسلیم کنند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه