• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

لیست‌های متعدد یک جریان سیاسی رای آوری را تضعیف می کند

  • 10 خرداد 1400 - 7:07
لیست‌های متعدد یک جریان سیاسی رای آوری را تضعیف می کند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس تاکید کرد: وجود لیست‌های متعدد از سوی گروههای مختلف جریان اصولگرایی علاوه بر ایجاد تفرقه و حاشیه موجب عدم رای آوری لیست نیروهای انقلاب می‌شود.

سیدمحمد حسین روزیطلب در پاسخ به سئولات ایسنا بیان کرد: وجود لیست‌های متعدد در جریان اصولگرایی و انقلابی موجب می‌شود تا هیچ یک لیست‌ها پیروز نشوند و این باعث ضرر همه است.

او با بیان اینکه امروز جریان اصلاح طلبی در تاریکی نشسته و با روشنایی ما را رصد می‌کند، افزود: رقیب را کوچک نبینیم، آنها امروز هم لیستشان مشخص است و هم تبلیغاتشان را بهتر انجام خواهند داد، لذا اگر آنها را جدی نگیریم، رای نخواهیم آورد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: جمع آرای کاندیداهای ولایی همیشه بیشتر از اصلاح طلبان بوده اما وجود لیست‌های متعدد و متفرق شدن آرا، موجب شده تا اصلاح طلبان پیروز میدان شوند.

روزیطلب در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود وزنه لیست پیشنهادی شورای ائتلاف و وحدت در انتخابات شورای شیراز بیشتر سیاسی است تا عملگرا، گفت: این مسئله را قبول ندارم، لیست کاملا تخصصی، ولایی بوده و افراد حاضر در آن آمیزه‌ای از دارندگان ویژگی‌های مختلف هستند.

حیفمان آمد برخی را در لیست بگذاریم

او با بیان اینکه در روند انجام مصاحبه‌ها و بررسی سوابق داوطلبان با نیروهای توانمند و خلاق رو به رو شدیم، گفت: بعضی از آنها در حد وزارت بودند و حیفمان آمد آنها را در لیست قرار دهیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس اضافه کرد: قطعا بهتر از این افراد در این لیست هم وجود دارند و ما با انبوهی از نیروهای پرتوان رو به رو بودیم ولی براساس ضابطه عمل کردیم و به این لیست رسیدیم.

روزیطلب خاطرنشان کرد: قطعا عده‌ای در خصوص عدم استفاده برخی افراد در این لیست بر ما خرده می‌گیرند؛ مسئله ما مانند قضیه ملانصرالدین، خر و پسرش هست.ما براساس ضوابط حرکت کردیم و طبیعی است دست روی هرکسی که بگذاریم دیگری نیز ممکن است اعتراض کند.

او تاکید کرد: در روند تهیه لیست به ولایی بودن، تدین و تخصص افراد توجه داشتیم و نمی‌خواستیم افراد ضد انقلاب، مخالف و معاند وارد لیست شوند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی از بزرگان شهر و نمایندگان از ترکیب این لیست حمایت نکرده‌اند، گفت: به شایعات توجه نکنید، وارد حاشیه‌ها نشوید و سعی کنید در متن حرکت کنید.

روزیطلب با تاکید بر اینکه لیست اعلام شده این ائتلاف برای انتخابات شورای شهر شیراز قوی، متخصص و دارای عزم اجرایی است، گفت: معتقدیم نباید روحانیت را هزینه لیست‌های سیاسی کنیم و ما باید هزینه روحانیت شویم.

او همچنین تاکید کرد بدون هیچ گونه هراسی از این لیست حمایت می‌کنم و آن را لیستی امانتدار، متخصص، قوی، دارای عزم، مرد میدان و ریسک پذیر می‌دانم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه از اعضای لیست خواسته‌ام خود را بدهکار شخص یا جریان نکنند تا در شورا مجبور به جبران آن نشوند، خاطرنشان کرد: هزینه ستاد انتخاباتی کل این لیست به اندازه یک نفر کاندیدای دیگر نیست و بنده هم از اعضای لیست خواسته‌ام به اندازه‌ای خرج کنند که بدهکار نشوند.

ثبت دیدگاه