• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

پایش مستمر تبلیغات انتخاباتی در شیراز آغاز شد

  • 10 خرداد 1400 - 14:08
پایش مستمر تبلیغات انتخاباتی در شیراز آغاز شد

رئیس کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهرستان شیراز گفت: تیم‌های نظارت بر تبلیغات کاندیداهای هر دو انتخابات در این شهرستان تشکیل و کار پایش مستمر فعالیت‌های انتخاباتی آغاز شده است و تا پایان فرآیند انتخابات ادامه خواهد داشت.

عبدالرسول حقیقی یکشنبه ۹ خرداد در جمع اعضای کمیته نظارت بر تبلیغات انتخاباتی شهرستان شیراز گفت: برای اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه، با هدف جلوگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، ۲۲ تیم نظارتی متشکل از نمایندگان شهرداری های مناطق یازده گانه و نیروی انتظامی با نظارت نماینده دادستانی کار رصد تبلیغات انتخاباتی را در شهر شیراز دنبال خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز، تاکید کرد: ۱۸ تیم نظارتی در دیگر نقاط  این شهرستان از قبیل صدرا، داریون و خان زنیان نیز تشکیل شده است؛ همچنین بخشداری های مرکزی و ارژن نیز اقدامات لازم برای نقاط روستایی را برنامه ریزی کرده و در دست اجرا دارند. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه آغاز شده است، اضافه کرد: تبلیغات کاندیدا های شورای اسلامی شهر و روستا از تاریخ بیستم خرداد ماه مجاز خواهد بود و مهلت قانونی تبلیغات برای هر دو انتخابات در ۲۷ خرداد ماه و ۲۴ ساعت مانده به زمان شروع رسمی انتخابات، به پایان خواهد رسید. 

حقیقی با تاکید بر اینکه معرفی کاندیدا ها و ایجاد شور و فضای سالم انتخاباتی از کارکرد های تبلیغات است، افزود: آگاهی بخشی، توجیه و ارشاد تشکل ها، احزاب، گروه ها، ستادهای تبلیغاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف باز دارندگی از تخلفات تبلیغاتی، از جمله برنامه های تیم های نظارت بر تبلیغات انتخابات است. 

معاون فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: جمع آوری بنرهای تبلیغاتی غیر مجاز، اعلام تخلفات تبلیغاتی به همراه تحویل مدارک و مستندات به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و جمع آوری مستندات از دیگر وظایف تیم های گشت تبلیغات است. 

ضرورت ایجاد فرصت برابر در تبلیغات
 
رئیس کمیته نظارت بر تبلیغات کاندیدا های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان شیراز با بیان اینکه رعایت نظم و عدالت در تبلیغات بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: باید فضایی ایجاد کنیم تا تمام کاندیدا ها از فرصت برابر در عرصه تبلیغات برخوردار باشند. 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: با اعمال محدودیت های سخت گیرانه توانستیم از وضعیت قرمز کرونایی پیک چهارم خارج شویم از این رو در موضوع تبلیغات انتخابات باید تمامی دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی رعایت شود.

ثبت دیدگاه