• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

استاندار فارس : به جای سیاه نمایی بر اساس واقعیت ها راهکار ارائه دهید

  • 18 خرداد 1400 - 14:37
استاندار فارس : به جای سیاه نمایی بر اساس واقعیت ها راهکار ارائه دهید

استاندار فارس با بیان اینکه مجریان آینده سه وظیفه ساختاری دولت سازی،ملت سازی و ممانعت از ایجاد گسل بین دولت و ملت را بر عهده دارند گفت: باید برای این وظایف برنامه ریزی شود ، به جای فرار از واقعیت ها باید آنها را پذیرفت و بر اساس این واقعیت ها برنامه عملیاتی ارائه کرد.

 عنایت الله رحیمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه مانع‌زدایی، پشتیبانی و تولید به عنوان مطالبات رهبر معظم انقلاب و اهداف کلان کشور و چارچوبی کلی مشخص شده‌اند، عنوان کرد: دستگاه‌های متخصص در امر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی باید فرمت ویژه‌ای برای تحقق این اهداف تدوین کرده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.
استاندار فارس با تاکید بر اهمیت چگونگی دستیابی به این اهداف خاطرنشان کرد: بی تردید این مسیر نیازمند تعریف استراتژی، راهبرد،سیاست، برنامه، هدف‌های عملیاتی ، اقدام و تعریف پروژه است.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز گرایی مانع تحقق اهداف کلان ذکر شده است، گفت: اگر می‌خواهیم کشور توسعه پیدا کند باید راهکار مشکلات را از سطوح پایین تر و محلی به مرکز ارائه دهیم.
دکتر رحیمی بیان کرد: فرمت و ساختاری که دستگاه های متخصصی همچون برنامه و بودجه برای دستیابی به اهداف کلی کشور ترسیم می‌کنند باید قابل اعتماد بوده و با خصوصیات دستگاه‌های اجرایی مختلف همخوانی داشته باشد.
استاندار فارس از دستگاه های برنامه ریز و فرابخشی خواست ضمن بیان مشکلات به ارائه راهکارهای مناسب برای آنها بپردازند و بر اساس تفکری برنامه محور عمل کنند.
وی با بیان اینکه بعضی دستگاه ها نیز وظیفه تسهیل مسیر برای تحقق اهداف کلان را بر عهده دارند، افزود: دستگاه های زیرساختی همچون راه، آب، برق و… از این دسته محسوب می‌شوند.
دکتر رحیمی همچنین مانع زدایی و هموار کردن راه تحقق اهداف کلان را در حیطه وظایف دستگاه هایی همچون محیط زیست و استاندارد دانست و بر لزوم همراهی همه جانبه این مجموعه تاکید کرد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در سال ۹۹ و پیش بینی عملکرد در سال جاری ارائه داده‌اند عنوان کرد: همه این مسائل باید منجر به نتایجی ملموس در آمارها و اعداد و ارقام بشود.
وی با بیان اینکه برنامه مقدماتی بر اساس مفروضات شکل میگیرد، تحقق این برنامه‌ها را نیازمند شناخت مجموعه و تخصص آن دانست.
استاندار فارس با اشاره به اینکه باید بدانیم بر مبنای اولویت ها در چه مسیری گام برمیداریم یادآور شد: همانگونه که در مباحث انتخاباتی نیز مشاهده می‌کنید موضوع اقتصاد به مطالبه مهم مردم، مقام معظم رهبری و محور تلاش‌های دولت تبدیل شده است اما اظهار نظر در این خصوص باید در چارچوب منافع نظام و به گونه ای باشد که جامعه را به سمت امیدواری و نشاط هدایت کند.
وی با بیان اینکه همه ما معلول هایی همچون گرانی، تورم، بیکاری و… را میشناسیم، اظهار کرد: امروز نیازمند پرداختن به علت ها و راهکارهای عملیاتی برای رفع آنها هستیم.
دکتر رحیمی افزود: بی شک در همه دولت ها نقاط ضعف و قوتی وجود دارد اما امروز باید به جای سیاه نمایی به بیان برنامه ها برای تغییر شرایط اشاره کنیم.
وی با بیان اینکه واقعیت هایی همچون تحریم، کرونا ، نیاز به بهبود سرمایه گذاری، استفاده از پتانسیل هاو… وجود دارند، خاطرنشان کرد: منتقدان باید بگویند برای هر یک از این مواردقرار است چه کاری انجام دهند.

ثبت دیدگاه