• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

نظر فریدون عباسی درباره مذاکرات

  • 17 آبان 1400 - 12:23
نظر فریدون عباسی درباره مذاکرات

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است.

به گزارش ایسنا، فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

« ‏با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرده ولی باید بدانیم که « ‎شیطان بزرگ »، مقابل ایران است، نه «کدخدا». اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد بایستی در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد. در دولت قبل، با خوش بینی اساس مذاکرات بر مبنای تنش‌زدایی بود یعنی آن که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم. اما نظریه تهدیدزدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع ریشه در ‎نظریه مقاومت دارد.

‏اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است. بایستی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع پشتیبانی شود و بازدارندگی به خارج از کشورهای همسایه برده شود نه خارج از مرزها؛ ‏بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است و به همین دلیل بایستی روی پیشران‌های هسته‌ای کار کنیم چرا که نمادهای قدرت هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی آن است که در برخی نقاط خاص حضور جدی داشته باشد. اگر قدرت سخت پشتیبان قدرت نرم نباشد،‏ همانند ژاپن بعد از شکست در جنگ جهانی دوم، باید هر امتیازی را که آمریکایی‌ها خواستند به آنها بدهیم.»

ثبت دیدگاه