• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

“تدبیر انفعالی” استانداری کرمان در انتصاب سریالی محافظه‌کاران

  • 10 تیر 1393 - 0:08
“تدبیر انفعالی” استانداری کرمان در انتصاب سریالی محافظه‌کاران

سایت تدبیر: کار انتصاب ۲۳ فرمانداری استان کرمان در حالی روز پنجشنبه ۲۹ خرداد به پایان رسید که در میان فرمانداران، دو تن از روسای ستاد انتخاباتی سعید جلیلی به عنوان فرمانداران شهرستان‌های رودبار و منوجان منصوب شده‌اند.

استاندار کرمان همچنین مدیرکل حراست استانداری را نیز از نیروهای جبهه پایداری انتخاب کرده است.

 روند انتصاب فرمانداران در استان کرمان که مورد اعتراض اعضای ستادهای انتخاباتی روحانی در کرمان بود به پایان خود رسید و اکنون این اصولگرایان هستند که اکثریت فرمانداری‌های استان کرمان را در دست گرفته‌اند.

از مجموع ۲۳ فرمانداری در استان کرمان ۱۶ فرماندار از بین اصولگرایان، دو نفر از نیروهای ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی، یک نفر از مجموعه ستادهای انتخاباتی روحانی و چهار نفر نیز از نیروهای نزدیک به اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند.

یعنی عملا بیش از ۷۰ درصد فرمانداری‌های استان کرمان در اختیار اصول‌گرایان و نیروهای نزدیک به سعید جلیلی است.

همچنین از بین ۶۸ بخشدار در استان کرمان، تنها چهار بخشدار تغییر کرده‌اند و ۶۴ بخشدار باقی‌مانده از نیروهای دوره دولت احمدی‌نژاد هستند.

رئیس‌جمهوری در کنفرانس خبری به مناسبت سالگرد ۲۴ خرداد خطاب به استانداران گفت:«اگرمواردی ازفرمانداران یا بخشداران معتقد به راه دولت و مجری چارچوب‌ها و برنامه‌های دولت نیستند و یا شایستگی لازم را ندارند برای تغییر آن ها اقدامات لازم را انجام دهند.»اما در استان کرمان نه تنها این توصیه رئیس‌جمهور عملی نشده که حتی نیروهای مخالف دولت به عنوان فرماندار منصوب شده‌اند.

 از سوی دیگر بر اساس بخشنامه وزارت کشور، فرمانداران باید از نیروهای وزارت کشور و استانداری‌ها انتخاب می‌شدند اما در استان کرمان ۱۶ فرماندار از آموزش و پرورش و یک نفر هم از قوه قضائیه است و تنها ۱۰ فرماندار از نیروهای وزارت کشور هستند.

 همچنین از ۲۳ فرماندار شهرستان‌های استان کرمان، تنها فرمانداران کرمان و جیرفت دارای سابقه فرمانداری بوده‌اند.

 علاوه بر فرمانداری‌ها، در ادارات کل استان کرمان نیز تغییراتی رخ نداده است و به جز “آموزش و پرورش، دامپزشکی، صنعت و معدن و فرهنگ و ارشاد” سایر مدیران کل به جای مانده از دولت احمدی‌نژاد هستند.

 یکی از اتفاقات عجیب در استان کرمان این بوده که پس از معرفی محمدمحمودآبادی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و حمله دو تن از نمایندگان مجلس به این انتصاب و لغو مراسم معارفه وی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان گفت:«وزیران تصمیمگیر نهایی درانتخاب مدیران کل برای استان‌ها هستند و در رابطه با انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز شش نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که پنج نفر از آن ها اصولگرا بوده اند درنامه ای سه نفر را برای تصدی این اداره کل معرفی کردندکه درنهایت آقای محمودآبادی انتخاب شده است.»

رزم حسینی در واکنشی انفعالی، بابیان این که «محمودآبادی به دنبال پست و مقام نبوده است که حتما بگوییم حکم وزارت ارشاد اجرا شود»گفت: بایددر هر سطحی برای خدا،توسعه استان و مردم فداکار یکنیم»نهایتا با عقب‌نشینی استاندار کرمان در حمایت از محمودآبادی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان کرمان، مراسم معارفه وی لغو شد و چندی بعد فرشید فلاح به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان منصوب شد.

یک منبع نزدیک به ستادهای انتخاباتی روحانی در کرمان در این باره به “تدبیر” می گوید:« با این وضعیت تمام نیروهایی که پشت سر روحانی بوده‌اند، بریده‌اند و اگر امروز انتخاباتی برگذار شود، آقای روحانی ۳۰ درصد آرا را هم به دست نخواهد آورد.»

ثبت دیدگاه