• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

معاون نظارت مجلس: درخواست برخی نمایندگان برای ممنوع‌التصویری خاتمی باعث وهن مجلس است

  • 17 تیر 1393 - 0:03
معاون نظارت مجلس: درخواست برخی نمایندگان برای ممنوع‌التصویری خاتمی باعث وهن مجلس است

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تذکر ۱۰ نماینده مجلس مبنی بر ممنوع التصویر و ممنوع البیان شدن «سید محمد خاتمی» گفت: اینگونه اقدامات انقباضی خدمت به نظام نیست.

به گزارش امید به نقل از ایرنا،«حسین مظفر» افزود: نفس تذکر برای ممنوع التصویر و ممنوع البیان شدن علیه هر فرد و مقامی که حتی اشکالات و نقطه نظرهایی در شیوه اداره کشور داشته باشد اما اساس نظام را قبول دارد، مورد وهن مجلس و نمایندگان است.

وی اقدام این ۱۰ نماینده را از مصادیق دخالت در حوزه و احکام قضایی دانست و اظهارداشت: احکام قضایی بر اساس مدارک و مستندات حقوقی و تناسب جرم و مجازات صادر می شود و بر اساس سلایق، آرزوها و احکام دستوری نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و نشانه های اقتدار این نظام، داشتن سعه صدر، تحمل و مدارا در قبال نقدها و شنیدن نقطه نظرات است که در رشد و اعتلای بیشتر نظام تاثیر دارد.

مظفر تصریح کرد: اینگونه اقدامات انقباضی که در حقیقت، تصویر خشن و غیرمعقولی را از نظام اسلامی ارایه می دهد، خدمت به نظام اسلامی نیست.

وی ادامه داد: این اقدامات نه شایسته نظام اسلامی است و نه سید محمد خاتمی شایسته چنین حکمی است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد تعدادی از نمایندگان مجلس که دل در گرو نظام دارند از این پیشنهاد انصراف دهند و نام خود را از لیست ارایه شده حذف کنند.

ثبت دیدگاه