• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آیت‌الله هاشمی: افراطیون عمّال بی مزد و مواجب استکبار و استبداد هستند

  • 25 تیر 1393 - 0:01
آیت‌الله هاشمی: افراطیون عمّال بی مزد و مواجب استکبار و استبداد هستند

ایرنا – رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مثلث شوم استکبار، استبداد و افراطی گری را بلای جان جوامع اسلامی دانست و گفت: استکبار و استبداد مکمّل همدیگرند و افراطیون عمّال بی مزد و مواجب آنان و در خدمت توجیه جنایات دیکتاتورهای بین المللی و محلی هستند.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از روحانیون، علما، فضلا، طلاب حوزه های علمیه و استادان دانشگاه از استان های قم، تهران، قزوین و البرز با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، این ایام را به خاطر اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی می افتد، از قطعات غمناک تاریخ اسلام خواند و گفت: اگر حاکمان اسلامی درست عمل می کردند، مسلمانان با یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر جمعیت، ۶۰ کشور مستقل و بهترین نقاط جهان، بزرگترین مجموعه در مجامع و مراکز سیاسی و اقتصادی بین المللی بودند.

وی با تشریح اوضاعی که طی سالهای اخیر در جهان اسلام شاهد آن هستیم، افزود: اختلافات سیاسی همه جا هست، اما اختلافات دینی که بروز می کند، خشونت ها و بی اعتقادی های مذهبی افزایش می یابد و گاهی به نزاع می کشد که قرآن آن را عامل فشل و شکست می داند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقاتی که در تونس، مصر، لیبی، یمن، سوریه، افغانستان، عراق و پاکستان افتاد اشاره کرد و گفت: یک عده جاهل چنان عرصه را بر مردم تنگ کردند که راضی به برگشت نظامی ها شدند و بهار عرب را به خزان تبدیل کردند و بیداری اسلامی را به هرج و مرج کشاندند.

وی نظام غلیان احساسات و میدان داری تندروها در هر انقلابی را طبیعی دانست و افزود: بزرگترین مشکل مردم مسلمانی که انقلاب کردند، نبود رهبری مثل امام راحل است که در تاریخ قرون اخیر اسلام بی نظیر بودند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان برنامه های گروهک های متعدد برای تجزیه ایران و برنامه ریزی برای به دست گرفتن تهران در سالهای اول پس از پیروزی انقلاب، یادآور شد: انفاس قدسی امام(ره)، چراغ راه مردم و شاگردان ایشان بود که پس از شکست رژیم پهلوی، مسئولیت اداره کشور را بر عهده داشتند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش وحدت در جوامع اسلامی و توصیه علما و روحانیون به تبلیغ وحدت در منابر و تریبون ها، گفت: اعتدال قرآنی ترسیم کننده مسیر و نقشه راه مسلمانان در تعاملات داخلی، محلی، منطقه ای و بین المللی است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از گسترش عقاید غلطی که پیروان مذاهب مختلف اسلامی را به جان هم می اندازد، گفت: تندروهای خوارج مسلک، با عقاید غلط که حاصل آموزش های غلط است، خود را منفجر می کنند تا مسلمانان را بکشند و این را برای خود سعادت اخروی می دانند، حال آنکه عین شقاوت است.

وی با بیان خاطراتی از درس های آیت الله العظمی بروجردی و نکات اخلاقی و اسلامی که آن مرجع تقلید بر آنها تأکید می کردند، گفت: آن بزرگوار می فرمود در نزاع بر سر اختلافات تاریخی نفعی نیست و آنچه مهم است، حجیّت ائمه معصوم است که اهل سنت نیز می پذیرند و باید تقویت شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به برور و ظهور تصوف و رهبانیت در اسلام و تداوم آن در اعصار مختلف، گفت: انسان در کارگاه آفرینش مخلوقی است که آمده است از زمین، هوا، خورشید و باد استفاده کند و روح خویش را در مسیر تعالی و تکامل ببرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن انواع افراط و تفریط و گسترش آنها در ابعاد مختلف زندگی انسان ها، گفت: آیات و روایات بر پرهیز از تندروی و خمودگی تأکید می کنند و مسلمانان را امت وسط و راه سعادت آنها را میانه روی می دانند.

ثبت دیدگاه