• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

فاضل میبدی: کسی که به رقیبش فحش می‌دهد مانند داعش است

  • 02 مرداد 1393 - 0:03
فاضل میبدی: کسی که به رقیبش فحش می‌دهد مانند داعش است

خبرگزاری ایسنا: یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه”اختلافات فکری وجود دارد اما نباید به این بهانه اخلاق را زیر پا گذاشت”، گفت: در دنیای اسلام و در عالم سیاست هم فحش و ناسزا وجود دارد و هم افراد برای هم تیغ می‌کشند. کسی که به رقیب سیاسی خود فحش می‌دهد با یک داعشی که سر کسی را می‌برد هیچ فرقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی با اشاره به اینکه “در جامعه باید فرهنگ نقد وجود داشته باشد و نقد به معنای عیب‌زدایی است”، خاطرنشان کرد: عده‌ای برای حذف رقیب اصول اخلاقی را زیر پا می‌گذارند.

میبدی همچنین از برنامه‌های مذهبی صداوسیما و هزینه‌های زیاد تولید این برنامه‌ها انتقاد کرد و گفت: این برنامه‌ها به چه میزان توانسته فرهنگ و اخلاق مردم را ارتقا دهد و به چه میزان توانسته مردم را با شیوه حکومت‌داری امام علی (ع) آشنا کند؟ امام علی (ع) به خاطر وجود تفاوت‌های طبقاتی حاضر شد مسئولیت حکومت را بپذیرد. ما امروز شاهد حضور فقر در جامعه هستیم و هنگامی که یک زن مسلمان در جامعه گدایی می‌کند ما به سقوط اخلاقی و شرافت انسان دچار شده‌ایم.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام علی (ع) معتقد است که چهار عامل موجب از بین رفتن حکومت می‌شود که این عوامل عبارتند از “عقب نگه داشتن انسان‌های شایسته”، “مسئول کردن انسان‌های ضعیف”، “پرداختن به مسائل فرعی جامعه” و “فراموش کردن اصول جامعه”.

ثبت دیدگاه