• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

قمصری: شش کشتی نفتکش در اختیار بابک زنجانی بود

  • 12 مرداد 1393 - 0:04
قمصری: شش کشتی نفتکش در اختیار بابک زنجانی بود

فرارو: مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: اگر بخش خصوصی بتواند محموله های نفت خام را در بازارهای جدیدی که ما در آنها فعالیت نداریم به فروش برساند، استقبال می کنیم.

سیدمحسن قمصری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، در خصوص مشارکت بخش خصوصی در فروش نفت، اظهار داشت: مشکلی برای واگذاری نفت خام به بخش خصوصی برای فروش نفت نداریم، اما آنها باید توان فروش نفت در بازار را داشته باشند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، افزود: اگر بخش خصوصی بتواند محموله های نفت خام را در بازارهای جدیدی که ما در آنها فعالیت نداریم به فروش برساند استقبال می کنیم.

وی گفت: هنوز برای فروش نفت خام، بخش خصوصی وارد نشده، اما برای فروش فرآورده های نفتی که با سهولت بیشتری انجام می شود، بخش خصوصی اقداماتی را شروع کرده است.

همه محموله های نفتی بابک زنجانی پس گرفته شد
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در خصوص محموله های نفتی واگذار شده به بابک زنجانی نیز اظهار داشت: محموله های نفتی که در اختیار بابک زنجانی بوده را در اختیار گرفته ایم که بخشی از آن را به فروش رسانده و باقی مانده آن نیز درحال فروش است.

قمصری گفت: حدود ۶ کشتی در اختیار بابک زنجانی که هر کدام به طور متوسط ظرفیت ۲ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی را دارا بوده اند.

مجوز فروش نفت به هیچ نهادی داده نشده است
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در خصوص فروش نفت خام توسط نهادهایی مانند نیروی انتظامی نیز گفت: در دوره جدید به هیچ نهادی نفت خام برای فروش واگذار نکرده ایم.

قمصری افزود: در دولت قبل قرار بود برخی نهادها نفت خام بفروشند اما پس از واگذاری دو محموله و مشخص شدن ناتوانی آنها در فروش، واگذاری نفت به آنها متوقف شده است.

ثبت دیدگاه