• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

عضو فراکسیون روحانیون مجلس: عملکرد ما نباید مانند داعش و طالبان باشد

  • 12 مرداد 1393 - 0:08
عضو فراکسیون روحانیون مجلس: عملکرد ما نباید مانند داعش و طالبان باشد

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در واکنش به بخشنامه اخیر شهرداری تهران در خصوص انجام تفکیک جنسیتی بین کارمندان این نهاد با بیان اینکه نباید عملکرد ما اعمال خلاف عقل داعش و طالبان را تداعی کند، گفت: در جایی که داعش و طالبان مرتکب اعمال خلاف عقل می شوند ما نباید به گونه ای رفتار کنیم که در کنار آنها قرار بگیریم.

حجه الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: یکی از افتخارات اسلام و مکتب تشیع این است که متناسب با نیازها و مقتضیات زمان حرکت می کند و به اقدامات واپسگرایانه وضعی نمی گذارد.

این نماینده مجس تاکید کرد: در اسلام حد و مرز مشخص و قابل قبولی از نظر عقلی بر فعالیتهای اجتماعی حاکم است و تا جایی که مفسده ای ایجاد نشود زن و مرد هر دو از حقوق برابر در فعالیتهای اجتماعی برخوردارند که البته استثناهایی نیز در این زمنیه وجود دارد که از آن جمله می توان به پزشکان متخصص زنان و پرستارانی اشاره کرد که می بایست فقط در حوزه مراقبت از زنان فعالیت داشته باشد.

وی با تاکید بر این که دلیلی ندارد که بین زن و مرد تبعیضی قایل شویم گفت: این بخشنامه اخیر شهرداری تهران یک نوع تبعیض ناروای شغلی محسوب می شود که باید در اسرع وقت در این موضوع تجدید نظر شود.

این نماینده شوشتر و گتوند ادامه داد: در شهرداری تهران مشاغل خاصی وجود ندارد که براساس آن میان زنان و مردان تفکیک قایل شویم و افرادی که در این ماجرا دخیل هستند تلاش داشته اند تا برخلاف جریان آب حرکت کنند و در قد وقواره مدیریت شهرداری تهران نیستند بلکه این عده افرادی سطحی نگرند که نباید در راس مدیریت کلان نهادی نظیر شهرداری تهران باشند.

وی تاکید کرد: ایجاد تبعیض شغلی میان زنان و مردان در شهرداری تهران هیچ مبنای عقلی،شرعی و قانونی ندارد و اصرار براین موضوع نادیده گرفتن مطالبات شهروندان و نوعی لجبازی است که باید توسط شهرداری تهران جبران مافات شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری وتاکید ایشان بر جذب حداکثری گفت: عده ای که ادعای ولایتمداری دارند وخود را نزدیک به نظرات مقام معظم رهبری نشان می دهند در عمل باید به گونه ای رفتار نمایند که صرفا شایبه ادعا کردن در این زمینه به اذهان متبادر نشود.

ثبت دیدگاه