• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فشار تندروها برای انتقام‌گیری سیاسی از پسر به جای پدر

  • 14 مرداد 1393 - 0:05
فشار تندروها برای انتقام‌گیری سیاسی از پسر به جای پدر

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دادگاه مهدی هاشمی، گفت که برخی تندروها به دستگاه قضایی فشار می‌آورند که خارج از حدود و اختیارات قانونی خود انتقام پدر را از پسر بگیرد.

غلامعلی جعفرزاده اظهار کرد: اینکه دستگاه قضایی مستقل باشد و به همه پرونده‌ها و جایگاه‌ها رسیدگی کند مطالبه مردم است به این معنا که فرقی بین آقازاده یا کسی که در کسوت ریاست‌جمهوری بوده با سایر مردم وجود نداشته باشد.

وی افزود: انتظار از مجموعه قوه قضاییه و کسانی که پرونده مهدی هاشمی را پیگیری می‌کنند این است که پرونده همه متخلفین را پیگیری کنند و نه صرفا پرونده یک نفر را؛ زیرا اگر صرفا یک نفر از جناح مخالف در دادگاه محاکمه شود نشان دهنده این است که دلشان نه برای مردم و نه برای نظام نمی‌سوزد و اینها فقط به دنبال انتقام‌گیری سیاسی هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: عده‌ای تندرو به دستگاه قضایی فشار می‌آورند که خارج از حدود و اختیارات قانونی انتقام پدر را از پسر بگیرد یا مواردی را ضمیمه پرونده پسر کند که جزء جرایمش نبوده یا مجازات را تشدید کند. به نظر می‌رسد اینها به دنبال انتقام‌گیری سیاسی از پدر هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه صرف آقازادگی جرم نیست، گفت: کسی در تولد خودش نقش ندارد بنابراین نمی‌توان صرف آقازاده بودن را جرم تلقی کرد. البته اگر از رانتی استفاده شده باید با آن مقابله شود.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم ما داریم قدری از حد عدالت خارج می‌شویم و مسائل دیگری را در کنار آنچه به عنوان مفسده اقتصادی مورد اتهام است مطرح می‌کنیم و اتفاقا فکر می‌کنم دستگاه قضا به شدت تحت فشار قرار گرفته تا تصمیم نادرستی بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنچه از دستگاه قضایی انتظار داریم این است که ضمن حفظ استقلال خود در چارچوب قانون و فارغ از همه حب و بغض‌ها در مورد پرونده‌های مختلف تصمیم‌گیری کند و همچنان‌که آقازادگی را دلیلی برای عدم رسیدگی به پرونده نمی‌داند در مورد سایر افراد هم همین رویکرد را داشته باشد.

جعفرزاده در پایان گفت: ما امیدواریم ان‌شاءالله روزی هم نوبت رسیدگی به پرونده دولت و دولتمردان قبلی در همین محاکم برسد و به تخلفات آنها هم رسیدگی شود.

941389_120763151458789_751160279_n

ثبت دیدگاه