• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افشای راز ۴۲۰ هزار استخدام رانتی در دولت محمود احمدی‌نژاد

  • 14 مرداد 1393 - 0:07
افشای راز ۴۲۰ هزار استخدام رانتی در دولت محمود احمدی‌نژاد

فرارو: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری از راز استخدام های غیرقانونی در دولت نهم و دهم پرده برداشت. بیش از ۷۴ درصد افرادی که به این ترتیب استخدام شده اند دیپلم و زیر دیپلم هستند.

استخدام ۴۲۰ هزارنفر که دولت تدبیر و امید حالا می گوید، بسیاری از آنها حتی دیپلم هم نداشته اند؛ استخدام هایی که به گفته دولتمردان حسن روحانی باعث افزایش فشار بر بودجه عمومی شده و برخلاف روح اجرای «عدالت» در جامعه بوده است؛

استخدام هایی که خیل عظیم بیکاران تحصیلکرده در کشور را نادیده گرفته و هزاران نامه در بایگانی این معاونت وجود دارد که این استخدام ها به صورت سفارشی انجام شده است. کمتر کسی از یاد برده که محمود احمدی نژاد تا چه اندازه بر اجرای «عدالت» تاکید می کرد و کار به جایی رسیده بود که برای استقرار «عدالت» در جهان هم نسخه می‌پیچید.

نکته دیگر، مربوط به جذب نیروی انسانی در آموزش وپرورش می شود که در سال پایانی دولت دهم در این وزارتخانه ۷۶هزارنفر استخدام شده اند که ترکیب نیروی انسانی جذب شده در یک نمونه استانی شامل دودرصد مطلقا بی سواد، ۱۴درصد با تحصیلات ابتدایی، ۱۹درصد با تحصیلات دوره راهنمایی و ۳۱درصد دیپلم است؛ استخدام هایی که نسبت هزینه جاری دولت به بودجه عمومی دولت را که در سال ۱۳۸۴حدود ۶۷درصد بوده است در سال ۱۳۹۲ به ۸۰درصد رسانده است.

ثبت دیدگاه