• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: مردم را دیگر نمی‌توان در بی‌خبری نگه داشت

  • 15 مرداد 1393 - 0:01
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: مردم را دیگر نمی‌توان در بی‌خبری نگه داشت

خبرگزاری ایلنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در انتخابات سال ۹۲ دیدیم که مردم ایران علی‌رغم تبلیغات یک سویه و ابزار و تریبون‌های جریان‌های دیگر، به اعتدال روی آوردند و این نشان از وجود اعتدال در ذات ایرانی‌ها و فرهنگ اسلامی است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از دانشگاهیان، استادان و فعالان سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای استان همدان، با تأکید بر اهمیت وحدت مسلمانان در اصول، به عدالت در اعتقادات شیعیان اشاره کرد و گفت: عدالت اعتقادی همان اعتدال اجتماعی است که مسلمان، چه شیعه و چه سنی باید در گفتار و رفتار از خود بروز دهد.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، جوانان دانشجو را مصداق بارز فرهیختگان امروز و مسئولان آینده کشور دانست و با توصیه آنها به رعایت اعتدال و انصاف در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها، گفت: در انتخابات سال ۹۲ دیدیم که مردم ایران علی‌رغم تبلیغات یک سویه و ابزار و تریبون‌های جریان‌های دیگر، به اعتدال روی آوردند و این نشان از وجود اعتدال در ذات ایرانی‌ها و فرهنگ اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگرچه بعضی‌ها سعی می‌کنند هر روز با انفجار بمب‌های خبری، امنیت جامعه را مخدوش نمایند، اما مردم ایران هم به راهی که انتخاب کردند، امین هستند و هم امنیت خود را با هیاهوهای رسانه‌ای عوض نمی‌کنند.

وی افزود: جوانان دانشگاهی افراطی‌گری نمی‌کنند و با منطق حرف می‌زنند و اگر کسانی نمی‌پسندند، باید راه و روش خود را تغییر دهند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به حضور زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه در مقاطع مختلف تحصیلی، گفت: زنان ایرانی در سایه انقلاب اسلامی به چنان مرتبه‌ای از شعور اجتماعی رسیده‌اند که نمی‌توان استعدادهای علمی، تحقیقاتی و مدیریتی آنان را ندیده گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود شاهراه اطلاع‌رسانی در کشور را برای افزایش آگاهی مردم مؤثر خواند و گفت: دیگر نمی‌توان مردم را در بی‌خبری نگه داشت و افکار باندی و جناحی را به اسم همه حقیقت به جامعه القا کرد.

ثبت دیدگاه