• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اوباما مجوز حمله هوایی علیه داعش در عراق را صادر کرد

  • 18 مرداد 1393 - 0:02
اوباما مجوز حمله هوایی علیه داعش در عراق را صادر کرد

اوباما اعلام کرد که در صورت نیاز به حمایت از پرسنل آمریکا در عراق با حمله هوایی علیه این کشور موافقت می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری  ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: کمک‌های انسانی را به منظورکمک به اقلیت‌های مذهبی عراق که در کوه‌های شمال این کشور محاصره هستند، فراهم کرده است.

 اوباما در سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد که این کمک‌ها که از طریق هوایی برای مردم عراق آماده خواهد شد شامل موادغذایی و آب است و به منظور نجات جان هزاران تن در عراق که با خطر “مرگ قطعی” از سوی گروه تروریستی “دولت اسلامی عراق و شام” (داعش) مواجه شده‌اند با ارسال آن‌ها موافقت شده است.

 رئیس جمهوری آمریکا در ادامه عنوان داشت که داعش خواستار نابودی سیستماتیک اقلیت‌های مسیحی و دیگر گروههای اقلیت در شمال عراق شده که این مساله یک نسل‌کشی است.

 وی با تاکید بر اینکه “امروز آمریکا آماده کمک است” اعلام کرد: اگرچه آمریکا “نمی‌تواند و نباید” در هر بحرانی از جهان دخالت کند اما باید زمانی که مردم بی‌گناه در معرض خشونت گسترده هستند، وارد عمل شود.

 اوباما در ادامه اظهار کرد که آمریکا در صورت لزوم حمایت از پرسنل خود در اربیل و سفارتش در بغداد آماده “اقدام نظامی هدفمند” به شکل حمله هوایی است.

 وی تاکید کرد که حمله هوایی می‌تواند برای توقف حرکت کاروان‌های شبه نظامیان داعش در صورت حرکت آن‌ها به سمت اربیل مورد استفاده قرار گیرد.

 اوباما تاکید کرد: بنابراین من در صورت لزوم کمک به نیروهای عراقی که در حال جنگ برای شکست حصر کوه سنجر و شبه نظامیان اسیر در آن منطقه، با حمله هوایی هدفمدن موافقت کرده‌ام. ما می‌توانیم با دقت و مسئولانه عمل کنیم تا از عمل به بالقوه نسل کشی ممانعت به عمل آوریم.

 رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: زمانی که ما با شرایطی مانند محاصره این افراد مواجه هستیم، مردم بی‌گناه در معرض خشونت‌ در مقیاسی بسیار هولناک هستند. زمانی است که ما فرمانی برای کمک کردن و توانایی‌های خاصی برای جلوگیری از کشتار دسته جمعی را دادیم و من باور دارم که آمریکا نمی‌توانست به این مساله بی‌تفاوت باشد.

 اوباما همچنین تاکید کرد که آمریکا با سازمان ملل در خصوص مساله عراق همکاری خواهد کرد.

 وی با این وجود خاطرنشان کرد که “اجازه” وارد شدن آمریکا به جنگی دیگر در عراق را نخواهد داد.

ثبت دیدگاه