• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

حجت‌الاسلام پورفاطمی: آیا درست است ما نیز در گوشه‌ای از مجلس دور نمایندگان خانم حصار بکشیم؟

  • 18 مرداد 1393 - 0:08
حجت‌الاسلام پورفاطمی: آیا درست است ما نیز در گوشه‌ای از مجلس دور نمایندگان خانم حصار بکشیم؟

حجت الاسلام سیدمحمد پورفاطمی، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات برخی افراد مبنی بر تفکیک جنسیتی در ادارات گفت: آیا درست است ما گوشه‌ای از صحن مجلس را مشخص کرده و دور نمایندگان زن در مجلس حصار بکشیم؟

حجت الاسلام سیدمحمد پورفاطمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا ، با اشاره به مصوبه جدید شهرداری مبنی بر تفکیک جنسیتی در این نهاد گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در همان ابتدا نیز برخی بحث جدا کردن زنان و مردان در دانشگاه‌ها و اتوبوس‌ها را مطرح کردند که امام خمینی (ره) جلوی چنین مسائلی ایستادند.

وی ادامه داد: امروز نیز ما ۸ نماینده خانم در مجلس داریم آیا درست است ما گوشه‌ای را مشخص کرده و با ایجاد حصاری بگوییم باید از آقایان جدا باشید؟

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه چنین تصمیماتی به نفع نظام و انقلاب نیست، تصریح کرد:‌ نباید به چنین مسائل و تصمیمات مقطعی که توسط هر فردی مطرح می‌شود، بها داد چرا که همه‌ی خانم‌ها و آقایان کشور ما نجیب و متدین بوده و با چارچوب مشخصی وارد حیطه اشتغال می‌شود.

پورفاطمی با تاکید بر این که تصمیم‌گیرنده‌ی چنین مسائلی فقط شهرداری نیست، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز تصمیم گیرنده هستند و هر کسی نمی‌تواند سر خود قانونگذاری کند.

وی خاطر نشان کرد: همه باید پایبند قانون اساسی باشند و در همه ادارات با چنین موضوعی یکسان برخورد شود. چرا که طبق قانون همه افراد حق انتخاب و اشتغال داشته و بحث تفکیک جنسیتی در هیچ جای قانون نیامده است.

ثبت دیدگاه