• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

جذب ۴۰۰ هزار نیرو بدون آزمون استخدامی ظلم به جوانان جویای کار بود

  • 28 مرداد 1393 - 0:10
جذب ۴۰۰ هزار نیرو بدون آزمون استخدامی ظلم به جوانان جویای کار بود

نماینده مردم تبریز، جذب ۴۰۰هزار نیرو بدون آزمون استخدامی در دولت قبل را ظلم به جوانان جویای کار عنوان کرد و خواستار پاسخگویی مسئولان دولت قبل شد.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مطرح شدن نام فرزند وی به عنوان یکی از بورسیه‌های غیرقانونی توسط برخی رسانه‌های اصولگرا اظهار کرد:اگر برای فرزندم چنین مساله‌ای رخ داده باشد در دوره احمدی‌نژاد بوده و خلاف قانون است. به عبارتی دیگر چنانچه تخلفی رخ داده است، خود خواهان بررسی مسئله هستم تا با فردی که به صورت غیرقانونی به پیش رفته مقابلش بایستند.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: در رابطه با افشاگری‌های اخیر باید کمیسیون‌های مربوطه تیمی تشکیل داده و به دور از جنجال و حواشی این مسئله بررسی کنند. اینکه یک سری افشاگری در خصوص بورسیه‌های غیرقانونی صورت گرفته نباید دلیلی برای استیضاح وزیر باشد.

پزشکیان با بیان اینکه چنانچه در بررسی‌ها مشخص شد که فرزند من نیز مرتکب خلاف شده و به صورت غیرقانونی از بورسیه بهره‌مند شده است باید با او نیز برخورد قانونی صورت گیرد، اظهار کرد: در دولت گذشته ۴۰۰ هزار نفر را بدون آزمون استخدامی جذب دستگاه‌های دولتی کرده‌اند و این در حقیقت به این معناست که حق افرادی که به دنبال کار بودند ضایع شده و حالا باید مسئولین سابق پاسخگو باشند.

وی در ارزیابی خود از فضای مجلس برای استیضاح وزیرعلوم نیز گفت: نتیجه استیضاح بستگی به نحوه سخن گفتن وزیر دارد. در جمهوری اسلامی چنین فرصت‌ها و پست‌ها برای افرادی که به دنبال کار هستند جز خدمت چیز دیگری نیست و می‌خواهند مشکل مملکت را حل کنند اگر مجلس نمی‌خواهد آنها نیز به راحتی به کار سابق خود بازمی‌گردند.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: من تا زمانی که وزیر بودم دو میلیون درآمد داشتم اما مثلا اکنون این میزان به ۲۰ میلیون رسیده است آیا اکنون من ضرر کرده‌ام؟

وی تصریح کرد: اگر افراد توانمند را به هر دلیلی کنار بگذاریم این مردم هستند که صدمه می‌بینند نه افرادی که کنار گذاشته شده اند.

پزشکیان در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی به وزیر برای جلسه استیضاح می‌دهید گفت: پیشنهاد می‌کنم که آقای فرجی دانا در آن جلسه به صورت رک و شفاف حرف‌های خود را مطرح کند.

ثبت دیدگاه